حال کسب‌وکارهای اینترنتی رو به بهبود است!!

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به اینکه بسیاری از کسب و کارها به پلتفرم های داخلی مهاجرت کرده‌اند، از افزایش درآمد و ترافیک پست در آبان ماه سال جاری خبر داد.

محمود لیائی-معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران- با اشاره به مهاجرت کسب و کارها از پلتفرم های خارجی به پلتفرم های بومی، اظهار کرد: بر اساس قراردادهایی که پست با پلتفرم های داخلی برای جابجایی مرسولات آنان دارد، به طور متوسط بیش از ۳۰ درصد افزایش ترافیک داشته اند.

حال کسب‌وکارهای اینترنتی رو به بهبود است!!

وی با اشاره به کاهش درآمد و ترافیک پست در مهر ماه گذشته بعد از محدودیت های اعمال شده برای برخی پلتفرم های خارجی، از افزایش درآمد و ترافیک این شرکت در آبان ماه نسبت به مهرماه خبر داد و افزود: درآمد شرکت ملی پست و ترافیک مرسولات در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری به ترتیب ۲۷ و ۱۶ درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت ملی پست، با اشاره به اینکه بخشی زیادی از لجستیک و جابجایی کالاهای فروخته شده توسط کسب و کارهای اینترنتی از طریق پست انجام می شود، وضعیت ترافیک و درآمد پست را شاخص مناسبی برای نشان دادن وضعیت کسب و کارهای اینترنتی دانست و گفت: افزایش ترافیک مرسولات و همچنین درآمد شرکت پست در یک ماه گذشته نشان می دهد که حال کسب و کارهای اینترنتی رو به بهبود است.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیائی با اشاره به جابه‌جایی ۲۵۶ میلیون مرسوله توسط پست در سال گذشته، تصریح کرد: در سال جاری پیش بینی کرده ایم که بتوانیم ۳۰۰ میلیون مرسوله را جابجا کنیم.

گفتنی است آیین نامه حمایت از کسب و کارهای اینترنتی ۱۰ مهر ماه توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد. این آیین نامه که ۱۴ ماده دارد ۳۰ نوع حمایت دولتی از کسب و کارها و پلتفرم های داخلی را شامل می شود که می توان به ارائه خدمات پستی اشاره کرد. در این آیین نامه تأکید شده تخفیفی در حوزه خدمات پستی ارائه شود که کاربران کسب و کارهای دیجیتال می توانند از آن استفاده کنند.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.