توسعه صرافی غیرمتمرکز و کیف پول ارز دیجیتال در تلگرام

پاول دوروف، موسس پیام رسان تلگرام از توسعه پلتفرم جدید صرافی غیرمتمرکز (DEX) و کیف پول ارز دیجیتال خبر داد.

پاول دوروف، بنیانگذار و مدیر عامل تلگرام، در پست جدیدی در کانال خود اعلام کرد توسعه دهندگان بلاک چین باید به ریشه‌های کریپتو بازگشته و بر تمرکززدایی متمرکز شوند تا به این ترتیب راه هر گونه سوءاستفاده این نهاد‌ها بسته شود.

توسعه صرافی غیرمتمرکز و کیف پول ارز دیجیتال در تلگرام

دوروف در این پیام تلگرامی نوشت: «صنعت بلاک چین بر اساس وعده عدم تمرکز ساخته شد، اما در نهایت در دست عده‌ای متمرکز شد که شروع به سوء استفاده از قدرت خود کردند؛ در نتیجه، بسیاری از مردم با ورشکستگی FTX، یکی از بزرگترین صرافی‌ها، پول خود را از دست دادند.
راه حل روشن است: پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین باید به ریشه‌های خود بازگردند: تمرکززدایی. کاربران ارز‌های دیجیتال باید به تراکنش‌های غیرقابل اعتماد و کیف پول‌های خود میزبانی شوند که به هیچ شخص ثالثی تکیه نمی‌کنند.»

به گفته دوروف، تلگرام اکنون Fragment، پلتفرم حراج غیرمتمرکز محبوب خود را به‌روزرسانی خواهد کرد که شامل کیف پول‌های رمزنگاری و یک پلتفرم مبادله غر متمرکز می‌شود، اقدامی که می‌تواند به اصلاح اشتباهات ناشی از تمرکز بیش از حد کمک کند.
گام بعدی تلگرام ساخت مجموعه‌ای از ابزار‌های غیرمتمرکز، از جمله کیف پول‌های غیرمتمرکز و صرافی‌های غیرمتمرکز برای میلیون‌ها نفر به منظور تجارت امن و ذخیره ارز‌های دیجیتال است.
به این ترتیب می‌توان اشتباهات ناشی از تمرکز بیش از حد را که صد‌ها هزار کاربر ارز‌های دیجیتال را ناامید می‌کند، برطرف کرد.

در اوایل ماه جاری میلادی، FTX، یک صرافی متمرکز برجسته، پس از ادعای مدیر عامل آن سام بنکمن-فرید مبنی بر عدم مدیریت صحیح میلیارد‌ها دلار از وجوه مشتریان ورشکست شد که بیشتر آن‌ها هنوز مفقود هستند.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.