کدام روش پرداخت آنلاین امن‌تر است؟

خرید آنلاین راحت است و باعث صرفه جویی در زمان می‌شود اما کدام سیستم پرداخت آنقدر ایمن است که بعد از آن لذت شما از خرید کردن را از بین نبرد؟ قبل از تصمیم گیری در مورد روش پرداخت، راحتی و امنیت را در هر مورد جداگانه ارزیابی کنید. برای کمک به شما در انتخاب روش پرداخت، روش‌ها و فرآیندهای مختلف را بررسی می‌کنیم.

ترجمه روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش از وب سایت bsi.bund.de:

کدام روش پرداخت آنلاین امن‌تر است؟

پرداخت با کارت اعتباری یکی از رایج ترین روش‌های خرید اینترنتی است. این روش معمولا به دلیل پردازش امن است. خریدار معمولاً فقط باید شرکت کارت اعتباری، شماره کارت اعتباری و شماره امنیتی را مشخص کند؛ سپس دریافت پرداخت به فروشنده تضمین می‌شود، بنابراین کالا می‌تواند بلافاصله ارسال شود.

همجنین در این  روش جدیدترین فناوری‌ها، مانند 3D-Secure، سعی می‌کنند از تقلب جلوگیری کنند. 3D-Secure یک روش احراز هویت است که توسط شرکت‌های کارت اعتباری بین‌المللی ایجاد شده است. این روش به مشتریان امکان می‌دهد تا خود را به عنوان دارنده قانونی کارت احراز هویت کنند و هنگام خرید آنلاین، پرداخت مرتبط با کارت را انجام دهند. شکل دقیق تعامل بانک صادرکننده کارت و مشتری توسط بانک تعیین می شود؛ روش‌های احراز هویت احتمالی درخواست رمزهای عبور ثابت و رمزهای عبور یک‌بار مصرف، مانند پیامک TAN یا فاکتورهای بیومتریک است.

بزرگترین مشکل در مورد استفاده از کارت‌های اعتباری داده‌هایی است که کلاهبرداران در اینترنت به طور خاص هدف قرار می‌دهند. برای جلوگیری از افتادن اطلاعات شما به دست افراد نادرست، مهم است که ترفندهای مورد استفاده کلاهبرداران اینترنتی را بدانید. یکی از محبوب‌ترین روش‌ها آن است که در آن مجرمان ایمیل‌هایی را جعل می‌کنند که بسیار شبیه به ایمیل‌های فروشگاه‌های اینترنتی محبوب هستند. آن‌ها با دلایل خوب و غالباً معتبر، سعی می‌کنند گیرنده نامه را متقاعد کنند تا جزئیات کارت اعتباری خود را ارائه دهد.

پیش پرداخت

اگر فروشگاهی را که با آن سروکار دارید نمی شناسید، پیش پرداخت از طریق حواله بانکی توصیه نمی شود. یک خرده فروش آنلاین معتبر معمولا حداقل یک روش پرداخت جایگزین را ارائه می دهد. اگر باز هم می‌خواهید پیش‌پرداخت داشته باشید، باید از قبل به طور کامل در مورد فروشنده آنلاین خود مطلع شوید و قابل اعتماد بودن آنها را بررسی کنید. اطلاعات پیشینه شرکت مورد نظر و شرایط و ضوابط عمومی موجود در هر وب سایت را خوب بخوانید. همچنین بررسی کنید که آدرس و شماره تلفن علاوه بر اطلاعات تماس الکترونیکی درج شده باشد. می توانید از یک موتور جستجو برای اطلاع از وجود هرگونه گزارش منفی در مورد این معامله گر در انجمن ها یا وب سایت ها استفاده کنید.

پرداخت نقدی هنگام تحویل

هنگام پرداخت نقدی در زمان تحویل، صورتحساب را به صورت نقدی به شخصی که کالا را تحویل می‌دهد پرداخت می‌کنید. از نقاط مثبت این شیوه آن است که شما فقط زمانی برای کالا هزینه پرداخت می کنید که واقعاً کالا به شما تحویل داده شود. از نقاط منفی آن نیز می توان به این مورد اشاره کرد که شما هزینه بسته را بدون بررسی کالای داخل آن پرداخت می کنید. اگر بعداً متوجه اشتباهی شدید، بازپرداخت نسبتاً پیچیده می شود. همچنین پرداخت نقدی هنگام تحویل می‌تواند تا حدودی گران‌تر باشد، زیرا معمولاً علاوه بر قیمت خرید، هزینه تحویل نیز دریافت می‌شود.

خرید علی الحساب

در صورت امکان، هنگام خرید آنلاین از گزینه خرید در حساب کاربری استفاده کنید. مزیت بزرگ این روش آن است که ابتدا کالا را دریافت می کنید و سپس تصمیم می گیرید که آیا سفارش انتظارات شما را برآورده می کند یا خیر. شما فقط پس از این که کالا رضایت شما را برآورده کرد شروع به پرداخت می کنید.

عملکردهای پرداخت سیستم عامل – Google Pay، Alipay، Apple Pay و Co.

هدف از عملکردهای پرداخت سیستم عامل، پرداخت بدون تماس با استفاده از ارتباط میدان نزدیک (NFC) در یک صندوق خرده فروشی است. با این حال، مشتریان می توانند با استفاده از این برنامه از طریق اینترنت نیز اقدام به پرداخت کنند. در هر دو مورد، تراکنش باید توسط مصرف کننده به صورت بیومتریک (به عنوان مثال با اثر انگشت یا اسکن چهره) یا از طریق رمز عبور تلفن هوشمند تأیید شود. در این روش فروشندگان هیچ گونه اطلاعات از مشتری برای این تراکنش ها دریافت نمی کنند.

توجه: این روش پرداخت فقط به اندازه گوشی هوشمند شما ایمن است. اگر با استفاده از تلفن همراه خود پرداخت می کنید، همیشه باید آخرین نسخه سیستم عامل را نصب کنید.

پرداخت از طریق ارائه دهندگان پرداخت اینترنتی

اگر فکر می‌کنید وارد کردن جزئیات حساب یا کارت اعتباری خود مستقیماً در وب سایت یک خرده فروش آنلاین برای شما بسیار خطرناک است، می توانید به جای آن از یکی از بسیاری از خدمات پرداخت اینترنتی موجود استفاده کنید. این روش پرداخت مزایای زیر را به شما ارائه می دهد: اگر در یکی از ارائه دهندگان سیستم پرداخت حساب دارید، نیازی به وارد کردن اطلاعات حساس مانند مشخصات بانکی یا شماره کارت اعتباری خود برای هر تراکنش جداگانه ندارید.

بسته به ارائه دهنده، ممکن است لازم باشد ابتدا یک حساب باز کنید. در این فرآیند، داده‌های شخصی معمول و همچنین اطلاعات حساب بانکی یا کارت اعتباری شما درخواست و ذخیره می‌شوند. هنگام ثبت نام، باید نام کاربری و رمز عبور را نیز تعیین کنید. برخی از ارائه دهندگان امکان استفاده از کارت اعتباری پیش پرداخت را به عنوان یک سیستم پرداخت ارائه می دهند. اگر یک فروشگاه آنلاین از یک ارائه دهنده سیستم پرداخت پشتیبانی می کند، هنگام انتخاب سیستم پرداخت، مستقیماً به وب سایت آنها منتقل می شوید. شما در آنجا وارد شوید و تراکنش را تایید کنید. سپس ارائه دهنده سیستم پرداخت، پرداخت را به فروشگاه ارسال می کند و مبلغ را از حساب بانکی یا کارت اعتباری شما دریافت می کند.

نکته: حتی حساب های کاربری با این ارائه دهندگان سیستم پرداخت نمی توانند امنیت مطلق را تضمین کنند. به داده های دسترسی به حساب خود توجه ویژه ای داشته باشید. تراکنش های حساب خود را به طور مرتب بررسی کنید، حتی اگر مرتباً از آن استفاده نمی کنید. اگر معاملات غیرمنتظره ای پیدا کردید، فوراً با ارائه دهنده تماس بگیرید.

منبع شرکت کارت اعتباری ایران کیش
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.