استخراج رمزارز در آزور مایکروسافت ممنوع شد

مایکروسافت به دلیل نگرانی از آسیب دیدن خدمات آنلاین خود و فعالیت‌های کلاهبرداری، استخراج رمزارز در خدمات ابری آزور را رسما ممنوع کرد.

مایکروسافت با به‌روزرسانی شرایط مجوز جهانی برای خدمات آنلاین که عمدتا مربوط به پلت‌فرم ابری آزور است، تاکید کرد استخراج رمزارز بدون موافقت این شرکت، ممنوع است.

 ممنوعیت استخراج رمزارز در آزور مایکروسافت

مایکروسافت در پاسخ به پرسشی از سوی وب سایت رجیستر، اعلام کرد: این شرکت نگران خطرات چنین فعالیت‌هایی برای زیرساخت خود است. استخراج رمزارز ممکن است باعث مختل شدن یا حتی فلج شدن خدمات آنلاین و فعالیت کاربران سرویس آزور شود. بعلاوه، استخراج رمزارز همواره با کلاهبرداری سایبری و حملات برای دسترسی غیرمجاز  و استفاده از منابع مشتریان، مرتبط است. با این حال، مایکروسافت تاکید کرد ممکن است استخراج رمزارز را به منظور آزمایش و انجام پژوهش برای شناسایی امنیتی، مورد بررسی قرار دهد.

مایکروسافت تنها شرکتی نیست که استخراج رمزارز را در پلت‌فرم ابری خود ممنوع می‌کند. گوگل کلود، اورکل و او اچ وی کلود، استخراج رمزارز را ممنوع کرده اند و شرکت خدمات وب آمازون اجازه می‌دهد مشترکان پولی این فعالیت را انجام دهند.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، مایکروسافت استخراج رمزارز را برای کاربران خدمات رایگان ممنوع کرده بود و اکنون این ممنوعیت را به مشترکان پولی گسترش داده است.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.