ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی برای بانک‌های روسیه

موسسات مالی در روسیه اجازه نخواهند داشت از طریق پیام‌رسان‌هایی که خارج از این کشور مستقرند، با مشتریانشان تماس بگیرند.

طبق مقررات جدیدی که توسط پارلمان روسیه تصویب شده است، بانک‌ها در فدراسیون روسیه اجازه نخواهند داشت با مشتریانشان در شماری از پیام‌رسان‌های پراستفاده که مقر آنها خارج از این کشور است، تماس بگیرند.

ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی برای بانک‌های روسیه

همچنین، قانون جدیدی که توسط دومای روسیه تصویب شد، استفاده از چت برای ارسال اطلاعات شخصی و اسناد پرداخت را برای بانک‌ها ممنوع می کند.

طبق گزارش روزنامه کومرسانت، فهرست اپلیکیشن‌های پیام‌رسان‌ که شامل این ممنوعیت می‌شوند، هنوز از سوی سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه جمعی روسیه (روس‌کومنادزور) منتشر نشده است اما پیام‌رسان‌هایی نظیر تلگرام، واتس‌اپ، وایبر و نظایر آنها، تحت این تعریف قرار می‌گیرند.

این ممنوعیت فقط شامل بانک‌ها نمی‌شود و برای سایر موسسات مالی شامل کارگزاری‌ها، شرکتهای فعالیت کننده در بازار سهام، شرکتهای مدیریت، صندوق‌های سرمایه گذاری و صندوق‌های بازنشستگی خصوصی و سپرده گذاری‌ها صدق می‌کند.

آناتولی آکساکوف، مدیر کمیته بازار مالی پارلمانی اعلام کرد وزارت توسعه دیجیتالی، ارتباطات و رسانه جمعی روسیه مسئول نظارت بر این ممنوعیت خواهد بود نه بانک مرکزی روسیه.

بر اساس گزارش وب سایت بیت کوین، با این حال، اعضای صنعت مالی در گفت و گو با کومرسانت اظهار کردند: پیام‌رسان‌های خارجی به ندرت برای ارتباط با مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند به خصوص بازیگران بزرگ که اپلیکیشن‌های خود را با قابلیت پشتیبانی از چت، طراحی کرده‌اند. سایرین از راه‌کارهای ساخت شرکت‌های دیگر استفاده می‌کنند که اغلب، پلت‌فرم‌های مطمئن برای ارتباط با مشتریان، مبادله اسناد، امضای توافقنامه، بارگزاری دیتا و گزارش به بانک مرکزی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.