مقررات هند برای ساماندهی شرط‌بندی آنلاین

هند برای نخستین‌بار مقرراتی را برای نظارت بر بازی آنلاین که در محدوده خاکستری بین شرط‌بندی آنلاین و سرگرمی قرار می‌گیرد، آماده کرده است تا به شکایت‌های فزاینده درباره اعتیاد به بازی آنلاین به خصوص در میان کاربران کم سن و سال، رسیدگی کند.

وزارت فناوری اطلاعات هند، مقررات پیشنهادی برای سامان‌دهی اپلیکیشن‌ها یا وب‌سایت‌هایی که در مبادله پول کاربران دخیل هستند، از کازینوها و کارت بازی‌های آنلاین گرفته تا کلوب ورزش‌های فانتزی را منتشر کرد.

ساماندهی شرط‌بندی آنلاین

این مقررات، شامل بازی‌های محبوب و رقابتی مانند بازی فوتبال فیفای شرکت الکترونیکس آرتس که وزارت ورزش بر آن نظارت دارد، نمی‌شود. بازی‌های آنلاین همسو با رشد انفجاری شمار کاربران موبایل در هند، توسعه پیدا کرده و تولد شرکت‌هایی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار مانند شرکت «دریم ۱۱ اینک» و «موبایل پریمیر لیگ» را به همراه داشت. اما مصرف‌کنندگان نسبت به فعالیت بازی‌هایی که پول می‌گیرند، شکایت کرده و می‌گویند این بازی‌ها، باعث اعتیاد به شرط‌بندی می‌شوند. شرکت‌های بازی آنلاین یک نهاد نظارتی تشکیل خواهند داد که زیرنظر وزارت فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند. تحت پیش‌نویس مقرراتی که از سوی این وزارتخانه منتشر شده است، یک فرد منصوب دولت، در هیات‌مدیره این نهاد خودتنظیم‌گر حضور خواهد داشت. بر اساس گزارش رویترز، این شرکت‌ها، یک مدیر مسوول نظارت بر پایبندی به مقررات منصوب خواهند کرد که با مقامات اجرایی قانون در ارتباط خواهد بود و اجرای تدابیر برای احراز سن و هویت کاربران را تضمین می‌کند. وزارت فناوری اطلاعات این مقررات را در معرض بازخورد عمومی قرار داده و ممکن است تغییراتی در آنها صورت دهد.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.