ارائه BNPL و وام ازدواج در اپلیکیشن باجت بانک تجارت

در حال حاضر دو خدمت BNPL اعتباری و وام ازدواج به‌ صورت کاملاً آنلاین در اپلیکیشن باجت بانک تجارت عرضه شده ‌است و خدمات بیشتری هم در آینده ارائه خواهد کرد.

اپلیکیشن باجت محصول جدید بانک تجارت است و به عنوان یک کانال ارتباطی بین خدمات نوین بانک تجارت و مشتریان خرد بانک، خدمت ارائه خواهد کرد. خدمات پایه جز اهداف باجت نیست و مشخصاً قرار است این اپلیکیشن به مشتریان خرد خدمات نوین بانکی را ارائه کند. در حال حاضر دو خدمت BNPL اعتباری و وام ازدواج به‌ صورت کاملاً آنلاین در این اپلیکیشن عرضه شده ‌است و خدمات بیشتری هم در آینده ارائه خواهد کرد.

نحوه دریافت اعتبار از باجت

در همین رابطه محمدمهدی اسماعیلی، مدیرعامل شرکت سیمرغ تجارت با اشاره به نحوه دریافت اعتبار توضیح داد:« تخصیص اعتبار روش‌های مختلفی دارد، در سازمان‌هایی که نزد بانک تجارت حساب دارند بانک به واسطه ضمانت آن سازمان، اعتباری را به فرد اختصاص می‌دهد، یعنی به ضمانت سازمان، اعتبار در اختیار فرد قرار می‌گیرد. همچنین اعتبارسنجی فردی هم‌ به صورت جداگانه انجام می‌شود».

اسماعیلی افزود:«درصد افرادی که تقاضای اعتبار و تسهیلات دارند متفاوت است و عمده‌ترین  دلیل آن‌ها برای دریافت اعتبار نداشتن نقدینگی کافی برای خرید فوری است. ۴۲ درصد افراد در خصوص دریافت اعتبار و وام ازدواج به این گزینه اشاره کرده‌اند که راهکار تامین اعتبار آن در دنیا و در کشور ما روش BNPL  به‌صورت عام است.»

اعتبارسنجی و سقف اعتباری باجت

اسماعیلی افزود:« مدل‌های اعتبارسنجی قرار است در آینده تکمیل شوند و یک روش اعتبارسنجی ساده در اختیار کاربران قرار بگیرند، به‌مرور زمان با افزایش سابقه افراد، سقف اعتباری که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد نیز بیشتر می‌شود. اما در مدل اولیه فرد به ضمانت سازمان خود، اعتبار را دریافت می‌کند و این سقف اعتبار بالاتری نیز دارد که از ۱۰ میلیون آغاز و تا سقف ۵۰ میلیون تومان نیز ارائه خواهد شد و این اعتبار را می‌توان در شبکه پذیرندگی که با بانک تجارت قرارداد دارند مانند تارا و ازکی وام استفاده کرد. زمان پرداخت این اعتبار تا ۱۲ ماه است و اگر خلاف تعهد عمل نمایند به این تسهیلات سود تعلق خواهد گرفت.»

تعامل با لندتک‌ها

مدیرعامل شرکت سیمرغ تجارت درباره تعامل با لندتک‌ها گفت : «در دیجی‌پی این مدل اعتباری تغییر کرده‌ است و دیجی‌پی یک لاین اعتباری از بانک تجارت دریافت کرده و اعتبارسنجی را خود به‌صورت اختصاصی انجام می‌دهد و عملاً فقط اصل تسهیلات را از بانک تجارت دریافت می‌کند و در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

در این مدل، نکول را دیجی‌پی پرداخت می‌کند زیرا اعتبارسنجی از سمت خود دیجی‌پی انجام می‌شود اما در مدل قبل، نکول سمت پذیرنده نیست و بانک تسویه با پذیرنده را به صورت قطعی تضمین می‌کند.»

ارائه BNPL و وام ازدواج در اپلیکیشن باجت بانک تجارت

روش دریافت اعتبار از باجت

اسماعیلی درباره روش دریافت اعتبار از باجت خاطر نشان کرد:« کاربر پس‌از ورود به باجت، باید وارد قسمت خدمات اعتباری شود و اطلاعات اولیه را وارد کند. توضیحاتی نیز در آن ارائه‌شده است تا فرد از نحوه دریافت اعتبار مطلع شود و سپس توسط امضای دیجیتال قرارداد را امضاء خواهد کرد که امضای دیجیتال بانک تجارت توسط امضانو ارائه می‌شود و فرد می‌تواند در این اپ، قرارداد را مشاهده و سپس امضا کند و این  قرارداد برای زمانی است که فرد تسویه ماهانه را انجام ندهد قابل اجرا است.

پس‌از خرید افراد می‌توانند در باجت لیست خریدهای خود را مشاهده کنند و به‌صورت ماهانه نیز برای افراد پیام ارسال خواهد شد تا از زمان پرداخت و تسویه حساب خود مطلع شوند.»

دریافت وام ازدواج آنلاین از باجت

مدیرعامل سیمرغ تجارت گفت:« انتظار طولانی برای انتخاب شعبه از مشکلات اولیه دریافت وام ازدواج است و همچنین منوط کردن تشکیل پرونده به معرفی ضامن، تحویل مدارک و شرایط خاص هر شعبه از دیگر مشکلات است.

اسماعیلی درباره دریافت وام ازدواج آنلاین از باجت توضیح داد: «دریافت تسهیلات ازدواج در واقع همان مدلی است که در شعبه انجام می‌شود، اما سعی شده مشکلاتی که قبلاً وجود داشت برطرف شود و فرد بعد از تقاضای وام ازدواج در پورتال بانک مرکزی، بانک و شعبه مورد نظر خود را انتخاب می‌کند و اگر در این مرحله شعبه دیجیتال بانک تجارت را انتخاب کنند وارد فرایند گرفتن وام از طریق باجت خواهند شد، که پس از آن پیامی برای فرد ارسال و پس از نصب اپ باجت وارد قسمت وام ازدواج خواهند شد. پس از آن اعتبارسنجی‌های لازم انجام شده و تعداد ضامن‌ها نیز به فرد اعلام می‌شود. که در همین اپ می‌توان ضامنین را معرفی کند. پس از این مرحله پیامی برای ضامن ارسال می‌شود و در صورت تأیید ضامنین که با امضای دیجیتال اتفاق می‌افتد، وام به حساب فرد واریز خواهد شد .»

وی افزود:«غیر از وام ازدواج قرار است وام فرزندآوری و وام مرابحه نیز از این طریق در اختیار مشتریان بانک تجارت قرار بگیرد.»

سفته الکترونیکی در باجت

اسماعیلی در انتها درباره خدمات سفته الکترونیکی نیز گفت:«درحال‌حاضر سفته الکترونیک را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم و پروسه سندباکس نیز طی شده‌است و این آمادگی را داریم که سفته الکترونیکی را نیز در لیست خدمات خود قرار دهیم. البته سفته ضامن را حذف نمی‌کند و فرد متعهد همراه با ضامنین سفته را نیز امضاء خواهند کرد. در حال حاضر سفته الکترونیکی در مرحله تأیید وزارتخانه است و در صورت تأیید به فرایند اضافه خواهد شد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.