آقای فرزین لطفا سری به خیابان فردوسی بزنید

به نقل از نواندیش :در ماه‌های گذشته با وجود اجرای برنامه‌های مختلف از سوی بانک مرکزی، نرخ ارز همچنان روند صعودی داشته که رئیس کل بانک مرکزی، عامل آن را تلاش عده‌ای برای نرخ‌سازی و بالابردن قیمت ارز از طریق معاملات صوری می‌داند و معتقد است که آن‌ها موفق نخواهند شد و در آینده نرخ ارز روند کاهشی پیدا می‌کند.

در ماه‌های گذشته با وجود اجرای برنامه‌های مختلف از سوی بانک مرکزی، نرخ ارز همچنان روند صعودی داشته که رئیس کل بانک مرکزی، عامل آن را تلاش عده‌ای برای نرخ‌سازی و بالابردن قیمت ارز از طریق معاملات صوری می‌داند و معتقد است که آن‌ها موفق نخواهند شد و در آینده نرخ ارز روند کاهشی پیدا می‌کند.

آقای فرزین در مصاحبه چند شب پیش خود مدعی شدند که مردم می‌توانند از طریق صرافی‌های منتخب نیازهای ارزی خودشان را تامین کنند.

برای بررسی صحت این ادعا خودمان به دل صرافی ها زدیم تا ببنیم شرایط از چه قرار است؟! از ورودی مترو فردوسی که بیرون می آیید همان جلو درب مترو با جمعیت کثیری از دلالان ارز مواجه خواهید شد که به شما پیشنهاد اجاره کردن کارت ملی برای خرید ارز دولتی می دهند؟! این در حالی است که چند هفته پیش بانک مرکزی مدعی شد که برای حذف رانت دیگر خبری از سهمیه ۲۰۰۰ دلاری نخواهد بود!

همین مساله باعث شد تا از یکی از این دلالان بپرسم که مگر هنوز با کارت ملی دلار سهمیه ای می دهند که دنبال اجاره کارت ملی هستید، جالب اینکه او در پاسخ گفت: بله، چرا که نه بیا همین الان بریم بگیریم!

نکته دیگر در مورد خرید ارز از صرافی ها است، روز گذشته همه صرافی های حوالی میدان فردوسی را زیر و رو کردیم و صرافان درحالی که نرخ ۴۵۰۰۰ تومان را روی تابلوهای خود درج کرده بودند، از فروش ارز امتناع کرده و می گفتند ارز نداریم، این در حالی است که رئیس محترم بانک مرکزی مدعی شدند مردم به راحتی با مراجعه به صرافی ها می توانند ارز مورد نیاز خود را تامین کنند!

به یکی از صراف ها گفتم که مگر دستور بانک مرکزی نیست که به مردم دلار بفروشید، چطور ممکن است هیچ کدام دلار نداشته باشید؟! جواب ایشان هم البته جالب توجه بود: بانک مرکزی برای خودش گفته دلار نداریم که بفروشیم!

دلیل این امتناع البته مشخص است، وقتی صرافی ها مجبور به ثبت نرخ دستوری روی تابلو خود هستند در حالی که درست در همان لحظه دلالان مقابل صرافی دلار را با نرخی ۲ هزار تومان بیشتر می فروشند طبیعی است که از فروش اش به مردم امتناع کنند.

در کل کاش ریاست محترم بانک مرکزی یک روز سری به خیابان فردوسی بزنند و مشاهده فرمایند که واقعیت بازار کاملا مخالف اظهارنظر های جناب شان است!

منبع خبر آنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.