شرط عجیب بررسی اعتراض الکترونیکی به برگ تشخیص مالیاتی

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، با وجود الکترونیکی شدن فرایند اعتراض به برگ تشخیص، شرط رسیدگی ممیز کل به اعتراض ثبت شده، تسلیم اظهارنامه به امور مالیاتی می باشد.

به منظور تسهیل فرآیند ثبت اعتراض به اوراق تشخیص مالیات (از جمله اوراق تشخیص مالیات ناشی از تولید اظهارنامه برآوردی)/ مطالبه مالیات یا برگ اجرایی (مالیات مسکونی خالی، مالیات خودرو­های گران­قیمت و مالیات واحد­های مسکونی و باغ­‌ویلا­های گران­قیمت)/ اعلام نتیجه رسیدگی/ استرداد/ آرای هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی حسب مورد، مؤدیان محترم مالیاتی می‌توانند ظرف مهلت‌های مقرر قانونی، اعتراض خود را به صورت الکترونیکی از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانیmy.tax.gov.ir از منوی “داشبورد مالیاتی” بخش “درخواست‌ها” و گزینه “ثبت اعتراضات و شکایات”، ارسال نمایند.

پس از ثبت موفقیت آمیز درخواست اعتراضات/ شکایات، کد رهگیری توسط سامانه صادر و مؤدیان محترم از طریق کد مذکور می‌توانند درخواست ثبت شده را از طریق سامانه پیگیری نمایند.

بدیهی است اعتراض‌های ثبت شده از این طریق نیازی به ارائه دستی یا پستی اعتراض به واحدهای امور مالیاتی ذی‌ربط را نخواهند داشت.

ضمناً در اعتراض به برگ تشخیص مالیات ناشی از تولید اظهارنامه برآوردی، تسلیم اظهارنامه منطبق با مقررات در مهلت قانونی تسلیم اعتراض شرط رسیدگی به اعتراض می باشد.

بر این اساس، با وجود الکترونیکی شدن فرایند ثبت اعتراض، برای رسیدگی نهایی به اعتراض مودیان نزد ممیز کل، بایستی اظهارنامه به امور مالیاتی مربوطه نیز تسلیم شود. در واقع بدون طی شدن این مرحله احتمال دارد که با اتمام مهلت 45 روزه رسیدگی به اعتراض، عملا به درخواست الکترونیکی مودی ترتیب اثر داده نشود.

گفتنی است، مودی حقیقی از زمان ابلاغ برگ تشخیص فرصت 30 روزه اعتراض به ممیز کل مالیاتی را در اختیار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.