خدمات پزشکی اقساطی از طریق سرویس «حال» اپلیکیشن آپ

امین دولتی، مدیر سرویس «حال» اپلیکیشن آپ با اشاره به تسهیل دسترسی به خدمات پزشکی از طریق سرویس‌های سلامت آنلاین، گفت: «مردم می‌توانند با دریافت خدمات پزشکی به صورت اقساطی از طریق سرویس«حال» اپلیکیشن آپ زودتر از هر زمان ویزیت شوند.»

امین دولتی، هم‌بنیانگذار و مدیر سرویس «حال» اپلیکیشن آپ است و به همراه مسعود طاهری مدیر فنی تیم، این استارتاپ سلامت را در سال ۹۶ راه اندازی کردند.

دولتی، دانش‌آموخته رشته MBA و مهندسی معماری است. او در دوران همه ‎گیری کرونا با هدف رفع دغدغه مردم در موضوع نحوه برقراری ارتباط با پزشکان، پلتفرم آنلاین «مشوِرَپ» (مشاوره پزشکی آنلاین) را راه‌اندازی کرد. از سال 99 با افزایش همه‌گیری کرونا پلتفرم «مشوِرَپ» را با همکاری مجموعه «آپ» توسعه بخشیده و مجموعه سلامت «حال» را با هدف بهبود حال مردم در دوران کووید19 ایجاد کرد. مجموعه سلامت «حال» مجموعه کاملی از خدمات حوزه پزشکی و سلامت است که در قالب یک پلتفرم آنلاین ارائه می‌شود و اکنون دریافت خدمت آن به صورت اقساطی فراهم شده است. ما در عصربانک برای آشنایی بیشتر با این خدمت با امین دولتی، مدیر سرویس «حال» و محمدعلی طائبی،‌ مدیر سرویس‌های در حال رشد آپ، گفت‌وگویی انجام دادیم:

محمدعلی طائبی،‌ مدیر سرویس‌های در حال رشد آپ در خصوص دلایل سرمایه‌گذاری بر پلتفرم «حال» توضیح می‌دهد: «چند موضوع در حوزه سلامت برای آپ جذاب است. یکی از این موارد این است که حوزه خدمات آنلاین سلامت و به طور کل سلامت دیجیتال وضعیت روبه‌رشدی در دنیا دارد. کرونا نیز البته بر این مورد تأثیرگذار بود.

اگر گستردگی خدمات را در نظر بگیریم می‌توانم بگویم که متوسط بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از کاربرانی که خدمات اصلی آپ را استفاده می‌کنند از یک یا دو سرویس دیگر آپ هم استفاده می‌کنند. به طور کل ایجاد ارتباط میان خدمات مختلف آپ جزو اهداف ماست و این یک روند در حال رشد است. در حال حاضر در برخی سرویس‌های آپ سهم بازار قابل توجهی داریم. به‌عنوان‌ مثال بیشترین سهم بازار برخی خدمات گردشگری متعلق به آپ است. در حوزه خدمات سلامت نیز جزو دو بازیگر اصلی بازار هستیم.»

شریان اصلی سرویس‌های پزشکی آنلاین

مدیرعامل «حال» ارائه مشاوره پزشکی را از شریان اصلی سرویس‌های پزشکی آنلاین توصیف کرد و گفت: «در حالی که دریافت مشاوره آنلاین هیچگاه جایگزینی برای دریافت خدمات حضوری پزشکی نیست اما همین امر به خصوص در دوران کرونا ، بستر اولیه ای شد برای ارتباط مردم با پزشک و در مرحله بعد رزرو وقت و نوبت دهی به بیماران؛»

پرداخت اقساطی تا سقف تا 50 میلیون در «حال»

امین دولتی، سرویس پرداخت اقساطی را از مهم‌ترین ویژگی «حال» عنوان کرد و گفت:« به دلیل افزایش تعرفه خدمات پزشکی و شرایط اقتصادی کشور سرویس پرداخت اقساطی با کمک آپ و بانک قرض الحسنه مهر ایران راه اندازی شده است.»

به گفته مدیر «حال» سرویس‌های رایگان از جمله دریافت شاخص توده بدنی، نحوه مدیریت سلامت بدن و دریافت اطلاعات پزشکی در خصوص تداخل دارویی و ارائه خدمات پزشکی در منزل نیز در این پلتفرم برای کاربران وجود دارد.

دولتی سقف دریافت خدمات اقساطی برای کاربران در سرویس «حال» را از 5 میلیون تا 50 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: «در نظر داریم سقف پوشش دریافت خدمات اقساطی برای کاربران را در سال جدید تا 100 میلیون تومان پوشش دهیم.»

طبق توضیحات طائبی جذابیت استفاده از خدمات لندتک آپ در پلتفرم حال این است که این فرآیند نهایتاً چهار الی پنج‌ روز به طول می‌انجامد.

طائبی همچنین در خصوص روند اعتبارسنجی کاربران برای دریافت تسهیلات اقساطی پلتفرم حال توضیح می‌دهد: «اگر کاربر طبق امتیازات اعتبارسنجی بانک مرکزی، دارای رتبه اعتباری بالایی (A) باشد بدون نیاز به هیچ ضمانتی می‌تواند تا سقف پنجاه میلیون تومان از این خدمات استفاده کند. در این مدل کاربرانی با نمره اعتباری B هم می‌توانند بدون ارائه چک یا ضامن این مبلغ را دریافت کنند. اگر نمره اعتباری پایین‌تری هم داشته باشند با مراجعه به شعب بانک می‌توانند ضمن ارائه یک ضمانت‌نامه نظیر گواهی کسر از حقوق تا سقف پنجاه میلیون تومان به صورت اقساطی از خدمات پلتفرم حال استفاده کنند.»

او می‌گوید: «مبالغ بیشتر از صد میلیون تومان نیز دارای مراحل متفاوتی است و ضمانت‌های لازم نسبت به رفتار اعتباری افراد به آنها اعلام می‌شود.»

طبق توضیحات طائبی ارائه خدمات وام و اعتبار «حال»  فعلاً نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک دارد اما بعد از عید فرایند کاملاً غیرحضوری با کمک بانک قرض‌الحسنه مهر ایران راه‌اندازی می‌شود.

در حال حاضر کاربران درخواست خود را در سوپراپلیکیشن آپ ثبت می‌کنند و پس از آن یک مرتبه جهت ارائه مدارک به شعبه مراجعه می‌کنند و سپس به کلینیک انتخابی خود مراجعه و خدمت مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

نحوه دریافت خدمات اقساطی برای کاربران «حال»

دولتی نیز با اشاره به نحوه دریافت خدمات اقساطی کاربران در «حال» گفت: در مرحله اول کاربر با ایجاد پرونده ثبت نام اولیه را انجام می‌دهد. در مرحله بعد،کاربر با فرم دریافت تسهیلات برای خدمات قسطی  اعتبار سنجی اولیه می‌شود و اگر متقاضی چک یا بدهی بانکی نداشته باشد بلافاصله وقت ویزیت پزشک را دریافت می‌کند.

دولتی افزود: در مرحله سوم با مراجعه به پزشک و اپلود مدارک پزشکی در پلتفرم هزینه ویزیت پرداخت می‌شود؛ البته دریافت تضمین یا چک و سفته از کاربران بستگی به رقم ویزیت و خدمات دریافتی دارد که باید در صورت نیاز به شعب بانک تحویل داده شود و در صورت دیرکرد اقساط سازوکار های روند بانکی برای کاربران طی می‌شود.»

وی با تاکید بر اینکه مشاوره آنلاین و پرداخت اقساطی مهم ترین سرویس«حال» است گفت: طی یک سال گذشته بیش از 45 هزار پرونده در طرح اقساطی دریافت خدمات پزشکی در مجموعه «حال» تشکیل شده است.

وسعت ارائه خدمات «حال» در سطح کشور

مدیر «حال» با اشاره به وسعت ارائه خدمات این مجموعه در سطح کشور گفت: ارائه خدمات این مجموعه بیشتر در شهرهای بزرگ است، در حال حاضر خدمات ما تهران، یزد، مشهد، شیراز، رشت، مازندران، اهواز، تبریز و قم را پوشش می‌دهد.

دولتی با بیان اینکه بیش از 700 مرکز پزشکی در این طرح با ما همکاری دارند، افزود: در حال حاضر تامین کننده مالی این پروژه، سرویس اعتبار «تالی»آپ و بانک مهرایران است.

مدیر «حال» همچنین این مجموعه را تجربه موفقی از ارائه سرویس آنلاین پزشکی در کشور خواند و گفت: در حال حاضر بیش از 6و نیم میلیون دقیقه مشاوره پزشکی به کاربران «حال» ارائه شده ؛70 درصد از مراجعه کاربران از اپلیکیشن اپ صورت گرفته و  30 درصد کاربران به صورت مستقل از کانال ما ورود کردند.

چشم انداز «حال» برای 1402

دولتی همچنین با اشاره به چشم انداز سرویس «حال» برای پیشرفت و توسعه در عرصه سرویس انلاین پزشکی در سال جدید، گفت: «در نظر داریم ارائه خدمات اقساطی را با همکاری و حمایت های مالی گسترش دهیم.»

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.