۷ شرط مهم دریافت وام دانشجویی

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای دریافت چهار نوع وام دانشجویی(تحصیلی، ضروری، شهریه و ودیعه مسکن) ۷ شرط عمومی و آموزشی تعیین کرد.

تمامی دانشجویان روزانه و نوبت دوم متقاضی وام‌های تحصیلی و شهریه تا ۱۳ اردیبهشت ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه یکپارچه سازی صندوق رفاه دانشجویان برای ثبت نام وام دانشجویی اقدام کنند.

طبق اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تاریخ ثبت نام وام‌های ضروری و ودیعه مسکن نیز اعلام خواهد شد و دانشجویانی که ورودی جدید هستند برای دریافت وام‌های دانشجویی ابتدا باید نسبت به ثبت نام به عنوان کاربر جدید در سامانه اقدام کنند و تمامی دانشجویان رشته‌های دانشکده مدیریت و حسابداری نیز هنگام ثبت نام دانشکده خود را دانشکده علوم اداری انتخاب کنند.

همچنین دانشجویانی که ورودی جدید و ورودی سال‌های گذشته هستند و برای اولین بار اقدام به ایجاد پرونده یا ثبت مقطع جدید در سامانه می‌کنند باید صرفا با ارائه نسخه جدید سند تعهد وام دریافت نمایند.

به طور کلی تمامی دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای دریافت وام دانشجویی باید هفت شرط عمومی و آموزشی را داشته باشند.

ابتدا اینکه دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی در اولویت دریافت وام دانشجویان قرار می‌گیرند. عدم اشتغال در زمان دریافت وام شرط دوم می‌باشد که بر این اساس پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز شاغل در صورت وجود اعتبار امکانپذیر است.

سنوات مجاز دریافت وام نیز شرط سوم دریافت وام دانشجویی عنوان شده است که بر این اساس دانشجویان کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد چهار نیمسال، کارشناسی پیوسته و دکتری تخصص ناپیوسته هشت نیمسال، کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه‌ای ۱۲ نیمسال و در نهایت دکتری پیوسته ۱۶ نیمسال جزو سنوات مجاز محسوب می‌شوند.

همچنین ثبت نام دانشجویان در حداقل تعداد واحدهای آموزشی باید مطابق ضوابط و مقررات آموزشی دانشگاه باشد.

عدم دریافت بورس یا کمک هزینه تحصیلی از سایر سازمان‌ها و عدم داشتن بدهی معوق به صندوق رفاه دانشجویان شرط پنجم صندوق رفاه دانشجویان برای دریافت وام دانشجویی محسوب می‌شود.

همچنین مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات مجاز دانشجو از دیگر شرایط دریافت وام دانشجویی است که بر این اساس دانشجو حداکثر تا دو نیمسال تحصیلی سقف مدت استفاده از وام وی محاسبه نمی‌شود و در شرط هفتم عنوان شده است که امکان دریافت وام برای دانشجویان مهمان صرفا از طریق دانشگاه مبدا امکانپذیر است.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.