گذار ایران به اقتصاد دیجیتالی به کمک فناوری های مدرن

در چهارمین سری سمینار زمستانه دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف که 5 و 6 برگزار می شود توسن به عنوان حامی ویژه حضور دارد.

عصر بانک؛در این رویداد سید ولی اله فاطمی بنیانگذار توسن در مراسم آغازین افتتاحیه به سخنرانی پرداخت.

 

دکتر فاطمی در ابتدا با اشاره به میزان آمادگی ایران برای ورود به اقتصاد دیجیتالی گفت: در مسیر دیجیتالی شدن، ماشین هوشمند جایگزین انسان می‌شود و  پلتفرم‌ها و قراردادهای هوشمند جای روش‌های سنتی را می‌گیرند و همه دارایی‌ها توکنایز و شناسه‌دار می‌شوند که این امر موجب تسهیل معامله‌پذیری دارایی‌ها می گردد.

وی گفت: در این مسیر توزیع اطلاعات، تصمیم‌سازی جمعی، کاهش شدید هزینه‌ها باعث گذار به تحول دیجیتال می‌شود.

بنیان گذار توسن در ادامه سخنرانی با اشاره به نقش متخصصین فناوری اطلاعات در بکارگیری صحیح اصول اساسی انقلاب صنعتی چهارم این سوال را مطرح کرد که اگر در انقلاب صنعتی سوم جایگاه متوسطی داشتیم که بعضی کشورها به وضع ما غبطه میخوردند، در انقلاب صنعتی چهارم چه وضعیتی خواهیم داشت و آیا از حداقل‌های لازم برخوردار هستیم.

 

دکتر فاطمی در انتها با اشاره به عدم حضور ایران در شبکه تعاملات جهانی گفتند: با عدم حضور ایران در شبکه جهانی نمی‌توانیم ثروت پایدار ارزشمند تولید کنیم. بنابراین امروز به کمک فناوری‌های مدرن باید از جغرافیای ایران عبور کنیم و به سطح حداقلی از اهمیت برسیم تا قابلیت حذف شدن از شبکه جهانی را نداشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.