معرفی کتاب “بانکداری دیجیتال همسو با فناوری های مالی نوظهور بلاک چین و فین‌تک”

در کتاب "بانکداری دیجیتال همسو با فناوری های مالی نوظهور بلاک چین و فین تک" نگاه عمیق‌تری به نقش بانکداری دیجیتال، فین تک‌ها و بحث داغ امروز دنیای بانکداری یعنی بلاک چین شده است این نگاه توأم با تأمل در اصول و مبانی بانکداری دیجیتال و با رویکردی کاربردی خواهد بود تا به علاقه‌مندان این حوزه دیدی جامع‌تر ارائه شود.

عصر بانک؛کتاب بانکداری دیجیتال همسو با فناوری های مالی نوظهور بلاک چین و فین تک توسط شهرام تقی پور، دانشجوی دکتری معماری کامپیوتر و فرزاد رمضانی راد، دانشجوی دکتری مدیریت تهیه شده است.

 

در این کتاب با توجه به اهمیت موضوعات مرتبط به مفاهیم بانکداری دیجیتالی ، فین تک ها و بلاک چین که امروزه یکی از مفاهیم اساسی در صنعت بانکداری به شمار می آید مولفین با گردآوری مجموعه‌ای از مفاهیم فوق الذکر در کنار هم و پس از برشمردن اصول بانکداری دیجیتال ، سعی کرده‌اند دو پایه اصلی آن یعنی فین تک و بلاک چین به طور عمیق بررسی شود.

اصول اساسی این کتاب شامل ترجمه و تلخیص چهارکتاب به زبان‌های انگلیسی و آلمانی است که در حوزه بانکداری دیجیتال و بلاک چین در سال‌های 2015 تا 2018 منتشرگردیده است همچنین سعی شده از مقالات جدید در این حوزه استفاده شود. عناوین این چهارکتاب به شرح زیر است:

•  Praxishandbuch Digital Banking disease 2018

•  The Future of Fintech 2016

•  Digital bank 2015

•  Business Innovation Through Blockchain 2018

علاوه بر ترجمه و تلخیص، مولفان کتاب خلاصه‌ای از تجربیات علمی و عملی خود را در محیط کار و در پروژه‌های مختلفِ فن‌آوری اطلاعات و بانکداری مرتبط با این حوزه در راستای تدوین راهکارهای اجرایی بانکداری دیجیتال آورده اند و در فصل چهارم  تحت عنوان نتیجه‌گیری، تألیف و تدوین نموده‌اند .در ترجمه و تدوین این کتاب سعی شده است از نظرات اساتید برجسته در این حوزه‌ها نیز استفاده گردد.

 

این کتاب می‌تواند به‌عنوان یک راهنمای عملی برای مدیران، منبع درسی برای دانشجویان علاقه‌مند به حوزه بانکی و اقتصادی، کارآفرینان حوزه مالی، دانش‌پژوهان و سایر علاقه‌مندان به این موضوع باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.