رفع مشکل پژواک رمز با پین پد سپ

راهکار اساسی رفع مشکل پژواک رمز، عدم اعلام رمز به صورت همگانی و ورود رمز توسط دارنده کارت در دستگاه کارت‌خوان است اما در بسیاری از موارد دستگاه کارت‌خوان در دسترس نبوده و با دارنده کارت فاصله دارد. در این شرایط تنها راه‌ حل، استفاده از دستگاه پین پد است.

عصر بانک؛حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که در فروشگاه یا رستوران، به عنوان دارنده کارت مجبور می‎‌شوید به دلیل فاصله زیاد دستگاه کارت‌خوان یا صندوق با شما، رمز کارت خود را در حضور مشتریان دیگر به فروشنده اعلام کنید که در این شرایط هم حریم خصوصی شما و هم امنیت کارتتان نقض می‌شود. این اعلام رمز در حضور عموم که به پژواک رمز معروف است، دو مشکل اساسی برای دارنده کارت ایجاد می‌کند؛ اول اینکه ممکن است کارت توسط فروشنده‌ توسط یک اسکیمر کپی شود و با اعلام بلند رمز، تمام اطلاعات کارت در اختیار فروشنده قرار بگیرد. مشکل دوم اینکه با اعلام بلند رمز کارت در حضور مشتریان دیگر، خطر سرقت کارت و استفاده از رمز کارت توسط سارقین بیشتر می‌شود.

 

راه حل چیست؟

راهکار اساسی، عدم اعلام رمز بصورت همگانی و ورود رمز توسط دارنده کارت در دستگاه کارت‌خوان است اما در بسیاری از موارد دستگاه کارت‌خوان در دسترس نبوده و با دارنده کارت فاصله دارد. در این شرایط تنها راه‌ حل، استفاده از دستگاه پین پد است.  

 

پین پد یک دستگاه کوچک ورود رمز با دیواره محافظتی است که از دید دیگران در امان است. این دستگاه به کارت‌خوان متصل می‌شود و پس از کشیدن کارت بانکی در کارت‌خوان، مبلغ قابل پرداخت در صفحه این دستگاه درج می‎شود و دارنده کارت بعد از تأیید مبلغ، شخصاً رمز کارت را در دستگاه پین پد وارد می‌کند.

 

استفاده از دستگاه پین‌ پد در کنار کارت‌خوان‌ها علاوه بر حفظ حریم دارنده کارت و امنیت بالا، سبب پرداختی راحت‌تر می‌شود. این دستگاه‌های کوچک که در کنار کارت‌خوان‌ها توسط شرکت‌های مختلف پرداخت ارائه می‌شود، باید دارای پردازشگری امن و با سرعت بوده تا تراکنش در کمترین زمان ممکن انجام شود. برخی از پین پدها بدون دیواره محافظتی و گاه بدون پردازشگری با سرعت بالا هستند.

 

پرداخت الکترونیک سامان (سپ) به عنوان یکی از شرکت ارائه دهنده پین پد است که با ارائه این دستگاه‌های کوچک، مشکل امنیت و تأیید مبلغ توسط مشتری را هم برای پذیرندگان خود و هم دارندگان کارت برطرف کرده است. از جمله مزایای دستگاه‌های PinPad سپ، پردازشگر بسیار سریع، دارا بودن بالاترین استاندارد امنیتی و اندازه کوچک است. پذیرندگان سپ می‌توانند برای راحتی و امنیت بیشتر مشتریان خود، از دستگاه‌های Pin pad این شرکت استفاده کنند. پذیرندگان خاص سپ می‌توانند این Pin padهای کوچک را به کارت‌خوان متصل کرده تا مشتریان با خیال راحت اقدام به ورود رمز کارت بانکی خود کنند.

 

نحوه‌ی سفارش دستگاه کارتخوان پین پد سپ

برای سفارش دستگاه کارتخوان پین پد (PinPad) شرکت پرداخت الکترونیک سامان، می‌توانید با مرکز ارتباط با مشتریان سپ با شماره 84080-021 تماس بگیرید یا می‌توانید به سایت شرکت سپ به نشانی  www.sep.ir  مراجعه کنید و فرم آنلاین سفارش کارت‌خوان را تکمیل کنید؛ کارشناسان شرکت سپ جهت انعقاد قرارداد و دریافت مدارک لازم با شما تماس خواهند گرفت.

 

1 نظر
  1. محسن عبداله پور می گوید

    سلام چرا دستگاه این رویه صفحه می‌نویسد خطا در ارتباط باپین پد باید چکار کنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.