دلایل دسترسی اپلیکیشن «دولت همراه» به برخی امکانات گوشی کاربران

معاون وزیر ارتباطات دلایل دسترسی اپلیکیشن «دولت همراه» به برخی امکانات گوشی کاربران را توضیح داد و گفت: در نسخه جدید این دسترسی ها برداشته می شود.

عصر بانک؛به گزارش مهر، با آغاز اجرای ثبت نام غیرحضوری کارت سوخت و تبدیل آن به کارت بانکی، بسیاری از کاربران با مراجعه به سایت MOB.GOV.IR و نیز اپلیکیشن «دولت همراه»، اقدام به ثبت نام برای دریافت کارت سوخت خود کرده اند.

 
آخرین آماری که از سوی معاون وزیر ارتباطات اعلام شده است نشان می دهد که تا بعدازظهر روز گذشته بیش از 341 هزار نفر با مراجعه به این اپلکیشن، متقاضی ثبت نام غیرحضوری کارت سوخت بودند.
 
در این زمینه برخی کاربران نسبت به نصب اپلیکیشن دولت همراه و اجازه دسترسی هایی که این نرم افزار کاربردی در زمان نصب از کاربران می خواهد، از جمله خواندن کارت حافظه، حذف محتویات کارت حافظه و دریافت پیام های نوشتاری، گلایه داشتند.
 
یکی از کاربران در توئیتر نوشت: چرا اپلیکیشن دولت همراه برای ثبت نام کارت سوخت، اجازه دسترسی به موقعیت مکانی و میکروفن (ضبط صدا) و یا فلش (چراغ قوه)، را می خواهد؟ 
 
در این باره امیرناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در توئیتر نوشت: روز گذشته درباره دسترسی های اپلیکیشن «دولت همراه»، پرسشس توسط برخی کاربران شبکه های اجتماعی طرح شد که قول بررسی داده ام. نتایج به دست آمده از این بررسی به شرح زیر است:
 
1. دسترسی به میکروفن و لوکیشن برای سرویس اورژانس بوده که این سرویس روی اپلیکیشن دولت همراه پیاده سازی شده اما هنوز اجرایی نشده است.
 
2. چراغ قوه برای خواندن بارکد/ QR در ارائه خدمات مختلف نیاز است.
 
معاون وزیر ارتباطات گفت: اگرچه این دسترسی ها برای خدمات فوق نیاز است اما تصمیم گرفته شد تا زمان اجرایی شدن این خدمات، این دسترسی ها در نسخه جدیدتری که امروز یا فردا منتشر می شود، برداشته شود.
 
وی تاکید کرد: پرسشگری عمومی ارتقای ملی را به همراه دارد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.