درآمدزایی بانک صادرات تکان خورد

در حالی بانک صادرات گام های بلندی در راستای افزایش درآمدزایی و کاهش هزینه ها بر می دارد که در صورت‌های مالی 6 ماهه بانک این برنامه تحول به طور کامل رویت می شود.

عصر بانک؛یکی از مهمترین سرفصل های مورد توجه در «وبصادر» سود سرمایه گذاری و سپرده گذاری های بانک می باشد.

همانطور که در جدول ذیل مشخص است سود این سرفصل مهم با جهش 138 درصدی در 6 ماهه امسال به نسبت سال گذشته همراه شده است ، در حالی که در 6 ماهه سال گذشته درآمد 697 میلیارد تومانی از این طریق شناسایی شده بود و امسال شاهد شناسایی درآمد بیش از 1662 میلیاردی هستیم ، موضوعی که سبب شده تا درآمد های مشاع بانک با رشد خوبی همراه شده و تحت تاثیرات مثبت قرار بگیرد.

در ادامه به بررسی چگونگی رشد قابل توجه این سرفصل مهم در صورت های مالی بانک صادرات می پردازیم.

در جدول دوم ریز این درآمد ها منعکس شده است ؛ بانک پیش بینی شناسایی 3048 میلیارد تومان درآمد را از این طریق برای سال 97 دارد که در عملکرد 6 ماهه نزدیک به 55 درصد از این پیش بینی را پوشش داده است.در نگاه اول مشخص است که این بانک می تواند به درآمدی فراتر از پیش بینی ها دست یابد و در برخی موارد خود بانک نیز سیگنال هایی از احتمال رشد برخی از این درآمد ها را داده است.

بررسی بورس 24 حاکی از آن است : شناسایی بیش از 3000 میلیارد تومان درآمد از طریق سرمایه گذاری و سپرده گذاری ها نشان از پتانسیل بسیار بالای بانک دارد ، امری که هم سبب می شود تا زیان بانک به صورت چشمگیری کاهش یابد و هم سبب می شود نقدینگی قابل توجهی تزریق شده و سود ناشی از تسهیلات دهی بانک با تغییرات جدی همراه شود.

این پتانسیل زمانی بیشتر آشکار می شود که بانک صادرات در سال 95 حدود 1420 میلیارد تومان و برای سال 96 حدود 2018 میلیارد تومان درآمد حاصل از سرمایه گذاری و سپرده گذاری داشته و برای سال جاری با جهش قابل توجهی این درآمد ها را در سطوح 3048 میلیارد تومان پیش بینی کرده که البته انتظار می رود این درآمد ها تا سطوح 3200 میلیارد تومان هم افزایش داشته باشد.

/بورس24

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.