معاون سابق بانک مرکزی در دادگاه جرایم اقتصادی محاکمه می شود

رئیس دادگستری استان تهران گفت: پرونده احمد عراقچی، معاون ارزی سابق بانک مرکزی به دادگاه ویژه جرایم اخلالگران اقتصادی رفته و محاکمه وی علنی انجام می شود.

عصر بانک؛غلامحسین اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده احمد عراقچی، معاون ارزی سابق بانک مرکزی اظهار داشت: همان طور که قبلاً دادستان تهران اعلام کرده، کیفرخواست این پرونده صادر و برای رسیدگی به دادگاه‌های ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی اخیر ارسال شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: این پرونده تعیین شعبه هم شده و مانند سایر پرونده‌های اخلالگران اقتصادی به صورت علنی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

اسماعیلی از بیان شعبه دادگاهی که قرار است به پرونده عراقچی رسیدگی کند، خودداری کرد و گفت: اجازه بدهید تا زمان برگزاری دادگاه، شعبه رسیدگی کننده را اعلام نکنیم تا قاضی با آرامش بیشتری پرونده را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا پرونده ثبت سفارش خودروهای وارداتی نیز به دادگاه واصل شده است یا خیر افزود: این پرونده‌ها هنوز در مرحله تحقیقات در دادسرا قرار دارد و به دادگاه نیامده است.

اسماعیلی یکی از دلایل طولانی شدن تحقیقات پرونده واردات خودرو را ابعاد گسترده این پرونده خواند و توضیح داد: یکی دیگر از دلایلی که موجب طولانی شدن روند تحقیقات شده این است که برخی جرایم مربوط به این موضوع خارج از حوزه قضایی تهران اتفاق افتاده و همین مسئله موجب شده تکمیل تحقیقات زمان‌بر شود.

وی ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت پرونده ثبت سفارش واردات خودرو تکمیل شود. 

 

/ایلنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.