همه چیز درباره راهکارهای پرداخت دیجیتال سابین تجارت آریا

سابین تجارت آریا به عنوان یکی از بازیگران جدید ارائه دهنده خدمات پرداخت دیجیتال است که با محصولات و راهکارهای متنوعی وارد بازار ایران شده است.

عصر بانک؛سابین تجارت آریا، شرکت پرداخت الکترونیک بانک ایران‌زمین است. این شرکت حدود یک و نیم سال پیش برای سرعت بخشیدن به بخش تراکنشی و پرداختی در بانک ایران‌زمین تشکیل شد و امروز تقریباً اکثر سرویس‌های یک شرکت PSP را ارائه می‌دهد. به همین بهانه عصربانک با علیرضا بزرگمهری، مدیرعامل شرکت گپ و گفتی داشت که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم:

 

سابین تجارت آریا در حوزه پرداخت دیجیتال چه محصولات و خدماتی ارائه می‌دهد؟
ما ارائه دهنده خدمات پرداخت دیجیتال هستیم و طبیعتاً با یک شرکت ارائه دهنده خدمات بانکداری دیجیتال تفاوت‌هایی داریم. به عنوان مثال در بانکداری دیجیتال بحث بانکداری باز وجود دارد. اما ما پرداخت باز را توسط پلتفرم فینوبوم ارائه می‌دهیم. توسط فینوبوم، استارتاپها و کسب‌وکارهایی که واجد شرایط هستند می‌توانند به‌جای اینکه به سراغ روندهای طولانی بانک‌ها و PSPها بروند، از سرویس‌های ما استفاده کنند. ضمن اینکه ما سرویس‌هایی مثل IPG، MPG، POS و MPOS  را ارائه می‌دهیم و در موبایل پوز بالاترین تعداد دستگاه‌های فعال یعنی حدود 2 هزار دستگاه در کشور داریم.

 

بدلیل اینکه سابین تجارت آریا سرویسهای پایدار و با پشتیبانی بسیار منظم ارائه داده است، استقبال رو به رشدی از دستگاه‌های MPOS شرکت ما در سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، صرافی‌ها و طلافروشی و تمام کسب‌وکارها شده است. ضمن اینکه این دستگاه هم سبک است، هم باطری خوبی دارد و هم ضربه‌پذیر است.

 

راهکار شما برای فراگیر شدن دستگاه‌های MPOS در جامعه چیست؟

برای یک ام پوز، FirmWare، زیرسوییچ، پنل و اپلیکیشن باید همه با هم درست کار کند.اغلب شرکت‌های ارائه دهنده MPOS در ایران در یکی از موارد بالا کمبود دارند و بخش زیادی از شرکت‌ها هم مشکلات دیگری دارند مثلاً اپلیکیشن MPOS انگلیسی است، کاربرپسند نیست یا پیچیدگی نصب دارد. ما یک سال تلاش کردیم تا تمام این مشکلات را از دید کاربر نهایی بهبود ببخشیم. برای مثال وقتی یک سوپرمارکت دستگاه پوز GPRS دارد، برای اینکه دریافت‌های خود را چک کند باید یا از رسیدهای کاغذی استفاده کند یا وارد حساب بانکی شود تا همه واریزها و پرداخت‌ها را رصد کند؛ اما در MPOS ما پنل اختصاصی دستگاه که ربطی هم به پنل بانکی ندارد، مبالغ ورودی به MPOS، زمان و جزییات آن و حتی تعداد دستگاه متصل به یک حساب را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. نیروهای ما که کار نصب را برای مشتری انجام می‌دهند، آموزش صوتی و تصویری هم ارائه می‌دهند.

برنامه‌ها و راهکارهای آتی شرکت چیست؟
در راهکار آتی سابین تجارت آریا، دیگر نیاز نیست برای خرید کارت هدیه به شعبه بانک در ساعت بانکی مراجعه کنید و مشتری بانک با هر طرح کارتی که دوست دارد، می تواند کارت خود را روی سایت ما سفارش دهد. درواقع تصویر مدنظر مشتری با هر مبلغ مدنظر آماده و تقدیم‌اش می‌شود. با این خدمت، مشتری تا پایان سال می‌تواند از مغازه‌ها کارت تولدت مبارک با شارژ صفر بخرد  و از سایت ما آن را شارژ ‌کند.

 

چشم‌انداز شما با توجه به تحریم‌های کنونی چیست؟
مهم‌ترین مسئله این است که تحریم‌ها باعث می‌شود در تأمین قطعات یدکی  و حتی تولید دستگاه‌های داخلی که بخش زیادی از قطعات آن وارد می‌شود، با مشکل مواجه شویم. اما بهرحال40 سال است در شرایط تحریم به سر می‌بریم. اگر ما بتوانیم CFT و FATF را تصویب کنیم، از خود تحریمی پرهیز می‌کنیم و دالان مالی اروپا  بخش زیادی از مشکلات ما را از بین می‌برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.