مطالبات البرز ایرانیان تا 100 میلیارد تومان پرداخت می شود

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: خط اعتباری برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسه مالی البرز ایرانیان کرج تا سقف 100 میلیارد تومان باز می شود.

عصر بانک؛به گزارش خانه ملت، «مسعود پزشکیان» در تشریح آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مشکلات موسسات مالی و اعتباری اظهار داشت: در آخرین نشست این هیات مقرر شد که پرداخت نشدن مطالبات برخی سپرده گذاران تا سقف یک میلیارد تومان پیگیری شود چرا که برخی از موسسات مدعی هستند که خط اعتباری دریافت نکرده اند که نادرست است.

 

وی با بیان این که در این نشست قرار شد درباره پرداخت مطالبات تا سقف یک میلیارد تومان بررسی شود، افزود: پیش از این مقرر شده بود که تا پایان شهریورماه مطالبات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری تا سقف یک میلیارد تومان پرداخت شود که ظاهرا اتمام نیافته است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی از تشکیل جسله ای بین نمایندگان سه قوه با بانک مرکزی و سپرده گذاران خبر داد و گفت: در این جلسه قرار است سپرده گذاران دغدغه ها و نگرانی های خود را مطرح کنند تا پیگیری شود.

پزشکیان درخصوص موسسه البرز ایرانیان کرج مقرر شد که تا سقف 100 میلیارد تومان مطالبات سپرده گذاران با بازکردن خط اعتباری پرداخت شود، یادآور شد: تصمیماتی در خصوص شرکت گلیم و گبه کرمانشاه اخذ شده بود که اجرایی نشده است بنابراین مقرر شد پیگیری های لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر 70 میلیارد تومان مطالبات شرکت گلیم و گبه پرداخت می شد، می توانستند مطالبات بسیاری از طلبکاران را پرداخت کنند البته برخی بانک ها باید این شرکت را تحویل گرفته و در یک فرصت مناسب به فروش می رساندند که این اتفاق رخ نداده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.