ارائه روش‌های جدید پرداخت لازم است یا کافی؟

صرف افزودن روش‌های جدید پرداخت حتی می‌تواند مضر باشد. در حوزه پرداخت‌، یک موج اشتباه می‌تواند همه‌چیز را نابود کند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛اشکال جدید فناوری و پرداخت، صنعت خرده‌فروشی را متحول کرده اند. در این مسیر کارت‌ها جایگزین پول نقد شده‌اند و تجارت الکترونیک و موبایلی بسترهای جدیدی برای خرده‌فروشی فراهم نموده است. بسیاری از مشتریان به‌جای فراموش کردن روش‌های سنتی، در هنگام خرید به چندین کانال متوسل می‌شوند. شاید یک لباس روی شبکه‌های اجتماعی چشمشان را می‌گیرد، سپس به فروشگاه می‌روند تا آن را امتحان کنند و بعد به سراغ وب‌سایت بروند و آن را بخرند.

 

با تکامل روند خرید و در پی آن پرداخت، صدها شرکت برای ارائه خدمات به پذیرندگان رقابت می‌کنند. ویزا و مسترکارت از عصر دات‌کام با پی‌پل به همراه دیگر مقلدان، برای کسب بازار بزرگتر تلاش کرده‌اند اما چندین امکان پرداخت منطقه‌ای هنوز امکان توسعه دارند. حالا با اوج گرفتن عصر دیجیتال، غول‌های حوزه فناوری و کسب‌وکارهای نوپا وارد این حوزه شده‌اند و رقابت را برای بانک‌ها سنگین‌تر می‌کنند و باعث می‌شوند فهم اینکه کدام سرمایه‌گذاری بر روی کدام روش‌های پرداخت بهتر است و کدام یک به آنها در افزایش فروش کمک می‌کند، برای فروشندگان آنلاین و خرده‌فروشان بیش‌ازپیش دشوار شود.

باآنکه کنار گذاشتن کارت هم چنان بحث روز است، روند پرداخت آسان می‌تواند تغییری جدی ایجاد کند. در سطح جهان تا 75 درصد مشتریان سبد خرید الکترونیکی خود را قبل از تکمیل خرید رها می‌کنند. این اتفاق می‌تواند تا چند تریلیون دلار در سال هزینه در برداشته باشد. پذیرندگان با چالش‌های دیگری نیز مواجه هستند. با افزایش تراکنش‌های آنلاین، خطر کلاه‌برداری هنوز وجود دارد. انتخاب ارائه کننده خدمات پرداخت درست می‌تواند زمان‌بر، گیج‌کننده و حتی هزینه‌بر باشد. داده‌های غنی‌تری برای درک نیازهای مشتریان نیز مودر نیاز است اما بسیاری از خرده‌فروشان هنوز در تلاش‌اند تا تحلیل‌های کانال‌ها و مجموعه داده‌های مختلف را در هم ادغام کنند.

صرف افزودن روش‌های جدید پرداخت حتی می‌تواند مضر باشد. در حوزه پرداخت‌، یک موج می‌تواند همه‌چیز را نابود کند. بنابراین به‌کارگیری و پذیرش روش مدنظر مشتری اهمیتی اساسی دارد. علاوه بر آن مدیریت چندین روش پرداخت جدید به‌صورت هم‌زمان ممکن است بسیار دشوار باشد و موجب اتلاف زمان و پول شود. ما برای هدایت خرده‌فروشان در این هزارتوی خرید دیجیتال، پیشنهاد می‌کنیم رویکردی سه مرحله‌ای را در راهبرد خود در پیش بگیرید:

 

1. طراحی تجربه ‌فروش حول مشتری: این امر روی کاغذ ساده به نظر می‌رسد اما در عمل شامل یکپارچه کردن نقاط تماس آنلاین، موبایلی و فیزیکی با رویکرد کانال همه‌کاره است. درعین‌حال پرداخت‌ها در مرکز این راهبرد هستند و طرحی فرعی به شمار نمی‌روند.

 

2. ایجاد پرداخت‌های سهل در چارچوب تمام کانال‌های ‌فروش: این کار فرصت تراکنش‌های سریع، ایمن و کم‌هزینه را افزایش می‌دهد و قالبی برای تراکنش‌های راحت‌تر بین فروشگاه، نقاط تماس آنلاین و موبایلی ایجاد می‌نماید. رویکردهای پرداخت یکپارچه باید با تسهیل تراکنش‌ها و تشویق به تکرار خرید، موجب افزایش درآمد شوند و به پذیرندگان این امکان را بدهند نقاط تماس ارزشمندی برای ارتباط با مشتریان ایجاد نمایند.

3. با ذهنی منعطف و چابک طراحی کنید: انعطاف‌پذیری در پرداخت‌ها روندی ادامه‌دار خواهد بود و شاید هرگز به پایان نرسد. فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید درست مانند طراحی زیرساخت پرداخت‌ها با انعطاف‌پذیری ذاتی، تجربه خرید را برهم می‌زنند. ازاین‌رو خرده‌فروشان می‌توانند برآوردی حداکثری یا حداقلی از امکانات پرداختی که در کانال‌های مختلف می‌پذیرند داشته باشند و مرحله‌به‌مرحله با مشتریان خود پیش بروند.

 

به گزارش عصربانک، با وجود چنین انتخاب‌هایی و خطرات موجود آن، داشتن شریک درست برای کمک به خرده‌فروشان در مسیر ارائه خدمات پرداخت ضروری است.

منبع: paymentscardsandmobile

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.