کیوسک های هوشمند با اینترنت رایگان در تهران بهره برداری شد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اعلام کرد: کیوسک های هوشمند به عنوان یکی از پروژه های «تهران هوشمند» برای نخستین بار با قابلیت ارائه اینترنت وای فای رایگان در تهران به بهره برداری رسید.

عصر بانک؛ محمد فرجود اظهارداشت: این کیوسک ها به منظور ارائه انواع خدمات دیجیتال شهری از جمله استفاده از اینترنت وای فای رایگان و انجام تراکنش‌های مالی شهری راه اندازی شده است.

 

وی افزود: کیوسک‌های هوشمند از جنس مبلمان شهری هستند و همانند دستگاه‌های ATM بانکی قابلیت نصب در معابر عمومی برای ارائه خدمات شهری و ارتباطی دارند.

فرجود با بیان اینکه فاز آزمایشی این طرح با همکاری منطقه 2 شهرداری تهران راه‌اندازی شد گفت: امکان جست وجوی اماکن ورزشی، فروشگاه‌ها، مساجد و رستوران‌ها، استفاده از نقشه دیجیتال شهر تهران به منظور مسیریابی، مشاهده موجودی کارت بلیت الکترونیک و قابلیت شارژ این کارت‌ها بوسیله این کیوسک ها وجود دارد.

وی ادامه داد: در این کیوسک‌ها علاوه بر این خدمات، اطلاع‌رسانی درباره وضعیت آب و هوا و مناسبت‌ها نیز انجام می شود و توسعه خدمات در جنبه‌های مختلف در اولویت توسعه این کیوسک‌ها است.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، نصب کیوسک‌های هوشمند شهری را یکی از زیر پروژه‌های برنامه تهران هوشمند و گامی رو به جلو در حوزه رسیدن به شهر هوشمند توصیف و بیان کرد: در مسیر حرکت به سمت «تهران هوشمند» پروژه‌های متعددی تعریف شده است که به ترتیب، عملیاتی خواهند شد و محدود به یک منطقه خاص از تهران هم نمی‌شود و در مناطق مختلف شاهد طرح‌های پایلوت تهران هوشمند خواهیم بود.

وی اضافه کرد: محل نصب کیوسک‌های هوشمند شهری در فاز اول در محدوده میدان صنعت و مجتمع‌های تجاری میلاد نور، لیدوما و پلاتین است که در آینده‌ نزدیک تعداد بیشتری از این آنها در اماکن پر رفت و آمد مانند اماکن تجاری و گذرگاه‌های شلوغ شهر نصب می‌شوند.

این مسئول شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در آینده علاوه بر کارکرد ارائه خدمات به شهروندان از این کیوسک‌ها برای جمع آوری داده‌های شهری همچون وضعیت ترافیکی و میزان آلودگی هوا نیز می‌توان استفاده کرد.

 

هوشمندسازی یکی از مهمترین اولویت ها و محور فعالیت مدیریت شهری در دوره جدید عنوان شده است.

 

/ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.