نت‌فلیکس؛ بزرگ‌ترین مصرف‌کننده ترافیک اینترنت دنیا

اگر شما هم کاربر نت‌فلیکس هستید، احتمال اینکه شما هم در مصرف 15 درصد از پهنای باند کل دنیای نقش داشته باشید بسیار زیاد است.

عصر بانک؛گزارش جدید منتشر شده از سوی موسسه «سندوین» نشان می‌دهد که سرویس نت‌فلیکس بیشترین سهم را در مصرف ترافیک اینترنت در سراسر دنیا دارد. نت‌فلیکس که سال گذشته توانست 27 میلیون کاربر جذب کند در زمینه سرویس پخش ویدئویی در حال حاضر پیشتاز محسوب می‌شود و سهم آن از بازار جهانی سرویس‌های ویدئویی 58/ 26 درصد است. در این گزارش آمده سرویس نت‌فلیکس بالاتر از تمامی مصرف‌کنندگان دنیا، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده ترافیک اینترنت جهان است. جست‌وجوی وب و گیمینگ هم در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

در همین حال «بیت تورنت» با 22 درصد بیشترین سهم را در مصرف ترافیک اینترنت جهانی در بخش آپلود در اختیار دارد. این مساله می‌تواند به دلیل آپلود کردن یکسری محتوای خاص مانند سریال‌های معروفی از جمله بازی تاج و تخت در این سرویس باشد. این مساله نشان می‌دهد سرقت فیلم‌ها و آثار انحصاری هنوز هم پابرجا است. این گزارش نشان داد که در سال 2017 حداقل 7 میلیون نفر در آمریکا محتوای انحصاری را به‌صورت غیرقانونی دانلود می‌کنند. با افزایش روزافزون کاربران اینترنت، رشد سرویس‌هایی مانند نت‌فلیکس هم با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. نت‌فلیکس سرمایه‌گذاری‌های سنگینی روی تولید برنامه‌ برای مخاطبان در کشورهای مختلف انجام داده است.

 

در ادامه هم به چند نکته جالب درباره این گزارش اشاره شده است. امروزه 50 درصد ترافیک اینترنت رمزگذاری شده است. اینستاگرام در بین شبکه‌های اجتماعی بیشترین مصرف ترافیک اینترنت را دارد. اسکایپ برترین برنامه پیام رسان دنیا است و واتس‌اپ هم در رده دوم قرار دارد. اسپاتیفای با اختلاف در صدر برترین سرویس‌های پخش موزیک قرار دارد. بازی «League of Legends» در صدر و بازی «فورت نایت» هم در رده دوم محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین دنیا قرار دارند. البته نمی‌توان با اطمینان کامل این آمار و ارقام را قبول کرد چراکه این موسسه صراحتا اعلام کرده که اطلاعات قابل توجهی از مصرف اینترنت در چین و هند در اختیار ندارد. چین و هند دو مصرف‌کننده بزرگ ترافیک اینترنت در سراسر دنیا محسوب می‌شوند و مطمئنا زمانی که مصرف اینترنت این دو کشور هم در آمار این گزارش لحاظ شود، ارقام و اطلاعات به‌دست آمده تفاوت خیلی زیادی خواهند داشت.

 

/آی تی ایران 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.