رشد انفجاری استفاده از یادگیری ماشین تا دو سال آینده

اگر چه در حال حاضر استفاده از پروژه‌های مرتبط با فناوری یادگیری ماشین به آهستگی انجام می‌شود ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد که این روند در چند سال آینده سیر بسیار شتابانی به خود خواهد گرفت.

عصر بانک؛نظرسنجی اخیر شرکت Univa نشان می‌دهد که تا سال 2020 یعنی فقط تا دو سال دیگر، 96 درصد شرکت‌های مورد پرسش، به استفاده از پروژه‌های یادگیری ماشین روی خواهند آورد. این شرکت با نظرسنجی از بیش از 344 کارشناس فناوری اطلاعات در 17 صنعت مختلف به این اطلاعات دست یافته است.

 

93 درصد شرکت‌ها گفته‌اند در حال حاضر پروژه‌های ابتدایی یادگیری ماشین را در دست اجرا دارند و 22 درصد نیز اظهار کرده‌اند که این پروژه‌ها به مرحله تولید رسیده است. بخش عمده شرکت‌های مورد پرسش (88 درصد) معتقدند بین محاسبات سریع (HPC) و یادگیری ماشین ارتباط مستقیم وجود دارد و 82درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند برنامه‌هایی برای استفاده از زیرساخت ابرهیبرید در پروژه‌های یادگیری ماشین در دست دارند. «مهاجرت از روندهای فعلی» مهم‌ترین چالش استفاده از یادگیری ماشین در حوزه تولید است و این موضوع اصلی‌ترین دلیل عملکرد کند شرکت‌هاست.

 

از دیگر چالش‌ها و موانع این حوزه می‌توان به فقدان تجربه در استفاده از این فناوری، پیچیدگی جریان اطلاعات و الزامات رگولاتوری اشاره کرد. بر اساس این گزارش، صرف‌نظر از مشکلاتی که ممکن است بر سر راه استفاده از یادگیری ماشین در امر تولید پدید آید، این فناوری می‌تواند باعث خلق ارزش هنگفتی شده و در حوزه‌های مختلفی همچون بهینه‌سازی فناوری اطلاعات، امنیت، کشف تقلب و زبان طبیعی به خوبی نقش‌آفرینی کند. هر چند صنایع مختلفی از فناوری یادگیری ماشین استفاده می‌کنند ولی طبق آمار موجود، شرکت‌های فعال در حوزه فناوری (64 درصد) و خدمات مالی (52 درصد) بیش از دیگران به این فناوری بها می‌دهند. البته این موضوع جای تعجب ندارد زیرا این صنایع از پتانسیل بالایی برای پذیرش فرآیندهای خودکار برخوردار هستند. میزان استفاده از یادگیری ماشین در صنعت سلامت و بهداشت 43 درصد و در خرده‌فروشی، مخابرات و تولید 31 درصد اعلام شده است.

 

/همکاران سیستم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.