اینترنت بلاک‌چین در راه است

برخی اقتصاددانان می‌گویند اینترنت در آینده ای نزدیک ساختاری کاملا متفاوت از امروز پیدا خواهد کرد و دنیای مجازی جدید بر مبنای فناوری بلاک چین شکل می گیرد.

عصر بانک؛ به نقل از دیلی میل، برخی اقتصاددانان می گویند اینترنت در آینده ای نزدیک ساختاری کاملا متفاوت از امروز پیدا خواهد کرد و دنیای مجازی جدید بر مبنای فناوری بلاک چین شکل می گیرد.

 

مهم ترین مزیت اینترنت بلاک چین کوتاه شدن دست شرکت های فناوری بزرگ از داده های خصوصی کاربران است و آنها دیگر قادر نخواهند بود امنیت و حریم شخصی کاربران را نقض کنند وبه اطلاعات خصوصی افراد دسترسی یابند.

 

جرج گلایدر یکی از حامیان این ایده است. وی می گوید در آینده فناوری بلاک چین نیازهای کاربران اینترنت را به طور گسترده برطرف می کند و جایگزین موتور جستجوهایی مانند گوگل می شود.

 

وی افزوده که کاربران به دنبال امنیت و کنترل بیشتر بر داده های خود هستند و لذا گوگل، فیس بوک،اپل و مایکروسافت دیگر نمی توانند به رویه های فعلی خود برای جمع آوری فله ای داده های کاربران ادامه دهند.

 

با این حال این طرح منتقدانی هم دارد که می گویند فناوری بلاک چین دارای ضعف هایی است که نادیده گرفتن آنها تحقق این هدف را دچار مشکل می کند.

 

بلاک چین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است که تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند و با استفاده از رمزنگاری امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت شده تقریبا غیرممکن است.

 

در این فناوری با وجود کاربران متعددی که به‌طور هم‌زمان داده‌هایی را ثبت و اصلاح می‌کنند و ممکن است که آن داده‌ها با هم تداخل داشته باشند، شبکه قادر به حفظ یکپارچگی محتوای پایگاه داده است. با توجه به ساختار داده‌ای رمزنگاری شده که بلاک چین دارا می‌باشد یکپارچگی بدون هیچ کنترل‌کننده مرکزی حفظ می‌شود.

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.