افزایش استفاده از روش‌های نوین پرداخت در چین

بانک مرکزی چین اعلام کرد استفاده از موبایل برای پرداخت در چین رشد بسیار سریعی داشته است.

عصر بانک؛ به نقل از شین هوا، بانک مرکزی چین اعلام کرد در سه ماهه دوم امسال 14.92 میلیارد تراکنش بانکی توسط بانک های این کشور به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 73 درصد افزایش یافته است.

 

ارزش تراکنش های انجام گرفته توسط برنامه‌های موبایلی نیز 62.88 تریلیون یوان ( 9.15 تریلیون دلار) برآورد شده است که 60 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

 

صنعت بانکداری الکترونیک در چین در سال های اخیر به لطف اقبال عمومی به گوشی‌های هوشمندافزایش چشمگیری داشته است. حجم پرداخت های آنلاین در سه ماهه دوم امسال که توسط نهادهای غیربانکی چینی صورت گرفته است نیز 48.29 تریلیون یوان تخمین زده می شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی 53.35 درصدی داشته است.

 

با افزایش استفاده مردم از روش‌های نوین پرداخت و بانکداری الکترونیک، دولت چین در حال تشدید قوانین پرداخت الکترونیک خود است. چندی پیش انجمن ملی تامین مالی اینترنتی چین اعلام کرد خرید ارزهای مجازی از بازارهای خارجی با استفاده از پرداخت آنلاین را ممنوع خواهد کرد. 

 

در یکی از اقدامات دیگر نیز بانک مرکزی چین چهار شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین در چین را به دلیل نقض قوانین بانکی 100 میلیون یوان جریمه کرده است.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.