تغییر جهت نقدینگی و ادغام بانک های نظامی در دستور کار است

باقری گفت:ادغام بانک های نیروهای مسلح، تغییر جهت نقدینگی در بازارها و تهیه لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی در دستور کار است.

عصر بانک؛امیر باقری معاون بانک بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز( سه شنبه) در آیین معارفه مدیرعامل جدید بانک صنعت و معدن اظهار کرد: در سال‌های گذشته نیز اصلاح نظام بانکی، تامین منابع مالی و مدیریت نقدینگی محورهای مهم اقتصادی کشور بوده است.

 
باقری یادآور شد: اقتصاد ایران بانک محور و انتظارات از بانک ها زیاد است؛ از جمله این انتظارت می توان به «تامین نظام مالی»، «تامین مالی اشتغال و تجارت» و «نقل و انتقالات پولی در فضای اقتصاد بین المللی» اشاره کرد.
 
 
وی افزود: «به این ترتیب، وقتی موضوع تحریم‌ها مطرح می‌شود نظام بانکی در کنار نفت به نوک پیکان اصلی تحریم‌ها تبدیل می شود.»
 
 
 لزوم افزایش سرمایه در بانک صنعت و معدن
 
«حسین مهری» مدیرعامل جدید بانک صنعت و معدن نیز در این آیین خواست «بانک های توسعه ای در بودجه سال آینده درنظر گرفته شود.»
 
وی افزود: مشکلاتی مانند تحریم ها، رکود و بیکاری، لزوم همفکری و هم افزایی در کشور و نقش بانک‌ها برای گذار از این شرایط را با اهمیت تر کرده است.
 
 
مهری، توجه به نوآوری، افزایش قدرت سازگاری با شرایط، تنوع بخشی به محصولات، شناخت مشتریان و درک درست از نیازهای آنان، ارتقای کارایی و اثربخشی عملیات و استفاده از شیوه‌های نوین در ارزیابی طرح ها را از جمله برنامه‌های خود در بانک صنعت و معدن بر شمرد.
 
 
وی تاکید کرد: امروز سرمایه بانک صنعت و معدن به 600 میلیون دلار کاهش یافته است که با چنین سرمایه ای نمی توان به ارتقای روابط بین الملل خود بپردازد.
 
 
مدیرعامل جدید بانک صنعت و معدن، به بانک توسعه کویت اشاره کرد و گفت: با وجود جمعیت پایین این کشور، این بانک 14 میلیارد دلار سرمایه دارد.
 
 
 تامین مالی 11 هواپیمای ایرباس و ای.تی.آر
 
«علی اشرف افخمی» مدیرعامل سابق بانک صنعت و معدن نیز گفت: این بانک تراز چشمگیر مثبت 2700 میلیارد تومانی دارد و با اینکه در 58 ماه گذشته سرمایه اش از 2 هزار میلیارد تومان به سه برابر از نظر ریالی افزایش یافته اما از نظر دلاری با کاهش حدود 100 میلیون دلاری مواجه شده که پسرفت ناگواری است.
 
 
وی افزود: دارایی های بانک در 58 ماه گذشته از 19 هزار میلیارد تومان به بیش از 52 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
 
 
افخمی یادآور شد: در این مدت، 20 میلیارد یورو فاینانس جذب شد که از جمله آنها 2 میلیارد و 800 میلیون یورو در صنایع فولاد و چهار میلیارد و 300 میلیون دلار در حوزه زیرساخت های راه‌آهن و ریلی بود.
 
 
وی گفت: در حوزه نیروگاهی، سرمایه گذاری و تسهیلات دهی 60 درصد نیروگاه های کشور در پنج سال گذشته از سوی این بانک و بقیه توسط سایر بانک‌ها انجام شده است.
 
 
افخمی ادامه داد:11 هواپیماهای جدید ایرباس و ای.تی.آر از سوی این بانک تامین مالی(فاینانس) شده و در اعطای تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط نیز در رتبه سوم قرار دارد.
 
 
وی با یادآوری قراردادهای اعتباری بانک در سال های گذشته نیز گفت: انعقاد قرارداد یک میلیارد و 500 میلیون دلاری با اگزیم بانک چین و 400 میلیون دلار با اگزیم بانک هند از جمله آنهاست.
 
 
مدیرعامل سابق بانک صنعت و معدن، کاهش سرمایه بانک ها با افت ارزش پول و مشکل بازپرداخت اقساط مشتریان را از جمله چالش های بانک صنعت و معدن برشمرد.
 
 
شنبه این هفته (27 مردادماه) اعضای مجمع عمومی بانک صنعت و معدن، «حسین مهری» را به جای «علی اشرف افخمی» به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این بانک انتخاب کردند.
 
 
بانک صنعت و معدن یک بانک دولتی با رویکرد توسعه ای است و وزیران امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس کل بانک مرکزی اعضای مجمع عمومی این بانک را تشکیل می دهند.
 
 
/باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.