کارتخوان، نقشی در محاسبه مالیات پزشکان ندارد

رییس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه وجود کارتخوان در مطب‌ها، نقشی در محاسبه مالیاتی پزشکان ندارد، در عین حال گفت: اما ما جهت سهولت مراجعین و بیماران، به همکاران‌مان توصیه می‌کنیم از دستگاه کارتخوان در مطب‌های خود استفاده کنند.

عصر بانک؛دکتر ایرج فاضل در نشستی خبری در آستانه روز پزشک در پاسخ به سوالی درباره مباحث مطرح مبنی بر وجود کارتخوان‌ در مطب پزشکان گفت: گاهی اخبار بی‌اهمیت در صدر اخبار دیگر قرار می‌گیرد تا کسی به اخبار مهم توجه نکند؛ در واقع مسئله کارتخوان در حال حاضر مسئله آنچنان مهمی نیست که این طور به آن پرداخته شد. اما ما جهت سهولت مراجعین و بیماران به همکاران‌مان توصیه می‌کنیم از دستگاه کارتخوان در مطب‌های خود استفاده کنند و حدود 80 درصد پزشکان این کار را انجام می‌دهند. البته قانونی در زمینه وجود این دستگاه‌ها در مطب‌ پزشکان وجود ندارد و اگر کسی این دستگاه را نگذاشت، قانون‌شکنی نکرده است.  اینگونه مسائل باید با راه‌های تشویقی حل شود و ما نمی‌توانیم بدون وجود قانون پیگرد جدی در این مورد داشته باشیم.

 

ماجرای مالیات پزشکان پایتخت

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه کارتخوان‌ها نقشی در محاسبه پرداخت مالیاتی پزشکان ندارند، در پاسخ به سوالی درباره اظهاراتی از سوی مسوولان سازمان مالیاتی مبنی بر اینکه "نیمی از پزشکان پایتخت مالیات نمی‌پردازند"،  گفت: اظهار غیر مسئولانه یکی از مدیران درباره اینکه نیمی از پزشکان تهرانی مالیات پرداخت نمی‌کنند، یک اظهار بی‌پایه بود که در این زمینه با رییس سازمان مالیاتی تماس گرفته و گله کردم و آنها نیز عذرخواهی کردند. طرح چنین مباحث غیرمسوولانه و بی‌پایه در رسانه‌ها و تیتر کردن آنها قابل تعقیب حقوقی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.