بانکی‌ها با افت قیمت مواجه شدند

بورس تهران امروز بار دیگر با بیش از 2000 واحد رشد مواجه شد و شاهد رشد گروه‌های فلزی و محصولات شیمیایی بود، اما در گروه بانک شاهد افت قیمت‌ها بودیم.

عصر بانک؛در این روزها نه تنها بازار ارز بلکه بازار سهام نیز هر لحظه سرمایه‌گذاران و فعالان را شگفت زده می‌کند، نوسانات بسیار زیاد قیمت‌ها بدون عوامل بنیادی که مربوط به صورت های مالی شرکت ها باشد یک روز باعث می‌شود. سهم های گروهی خاص همه با 5 درصد رشد قیمت مواجه شوند و در روز دیگر سهامداران شاهد افت 5 درصدی همان سهم ها هستند البته در این مدت در مجمع رشدها بیش از افت‌ها بوده است.

 

دلار و نوسانات آن در بازاری که تنها چند روز است به رسمیت اعلام شده یکی از عوامل اصلی فراز و فرود قیمت‌ها در بازار سهام است، بیش از 50 درصد شرکت‌ها در بورس تهران صادرات محور هستند و قیمت ارز تاثیر مستقیم بر سوددهی یا زیان دهی آن‌ها دارد و سبب می‌شود قیمت سهم‌ها دچار نوسانات بیش از پیش شود.

 

امروز قیمت‌ها به حدی رشد کرد که بار دیگر شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بازار سهام با رشد 2404 واحدی مواجه شد و به رقم 130 هزار و 927 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد 77 واحدی مواجه شد و به رقم 19 هزار و 91 واحدی رسید.

 

شاخص آزاد شناور نیز 2522 واحد رشد کرد و به رقم 139 هزار و 621 واحدی رسید و شاخص بازار اول و دوم هر یک 1909 و 4131 واحد رشد کردند.

 

ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک به ترتیب 257، 213 و 181 واحد در رشد دماسنج بازار سهام تاثیرگذار بودند از طرفی بانک ملت، بانک تجارت و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هر یک به ترتیب با 31، 22 و 10 واحد تاثیر منفی بیشترین تاثیر کاهنده را روی شاخص ها داشتند.

 

محصولات شیمیایی امروز از جمله گروه‌های بورسی بود که یکدست با رشد مواجه شد و تعدادی از سهم ها افزایش قیمت بیش از 3 درصد را تجربه کردند.

 

فلزات اساسی نیز با افزایش قیمت رو به رو شد و نمادهای تاثیرگذاری همچون صنایع ملی خلیج فارس، فولاد خوزستان و مس شهید باهنر با رشد قیمت بیش از 4 درصد مواجه شدند.

 

در بازار سبز امروز گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری مخالف جریان بازار با افت فزاینده قیمت رو به رو شدند.

 

ارزش معاملات بورس تهران به رقم 479 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 1.4 میلیارد سهم و اوراق مالی طی 110 هزار و 105 نوبت داد و ستد بود.

 

بیشترین افزایش قیمت‌ها امروز به پالایشگاه نفت لاوان، نفت ایرانول و نفت پاسارگاد بود در عین حال بیشترین کاهش قیمت‌ها مربوط به اوراق مرابحه گندم، اوراق مشارکت دولتی و افرانت بود.

 

آیفکس نیز امروز 18 واحد رشد کرد و به رقم 1501 رسید ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم 134 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم 622 میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.