شایعه توقف انتقال 300 میلیون یورو پول نقد ایران از آلمان تکذیب شد

وزارت دارایی آلمان از بلامانع بودن انتقال پولهای ایران خبر داد و گفت: جمع بندی واحد اطلاعات مالی وزارت دارایی آلمان در مورد انتقال این 300 یورو پول به ایران این است که این اقدام با قوانین آلمان در زمینه تروریسم تناقضی ندارد.

عصر بانک؛به نقل از «رویترز»، وزارت مالی آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: خبر رسانه‌ ها درباره آزادسازی وجوه ایران از طریق اداره گمرگ، دقیق نیست. فرایندهای بازرسی هنوز تکمیل نشده‌اند.

 

یک روزنامه آلمانی روز گذشته-چهارشنبه، از جمع بندی واحد اطلاعات مالی وزارت دارایی آلمان در مورد  انتقال 300 میلیون یورو پول به ایران خبر داده و گفته بود: این اقدام با قوانین آلمان در زمینه تروریسم تناقضی ندارد.

 

این رسانه آمریکایی با اشاره به اخبار گذشته مبنی بر احتمال مسدود شدن تراکنش های مالی میان ایران آمریکا نوشت: بانک مرکزی آلمان قوانین پولی خود را برای جلوگیری از نقل و انتقالاتی که تهدیدی برای روابط مهم آلمان با بانک‌های مرکزی و موسسات مالی کشورهای ثالث به شمار می‌روند، تغییر داده است.

 

بر اساس این قانون، بانک مرکزی آلمان می‌تواند به تراکنش‌های مالی با حجم بالا که می‌تواند به «پول‌شویی» یا «تأمین مالی تروریسم» مرتبط شود، ورود کند و جلوی آن را بگیرد؛ همچنین اگر بانک مرکزی آلمان به این نتیجه برسد که بانک آلمانی، تضمین کافی برای عدم سرازیر شدن پول انتقالی به سمت تروریست‌ها نگرفته، می‌تواند جلوی پرداخت را بگیرد.

 

سفارت آمریکا در برلین چند روز پیش تأکید کرد انتظار دارد آلمان به موجب قوانین جدید بانک مرکزی این کشور از انتقال این وجه نقد جلوگیری کند.

 

این روزنامه آلمانی همچنین نوشت: واشنگتن، آلمان را تهدید کرده در صورت انتقال وجه مورد نظر بانک مرکزی این کشور را تحریم خواهد کرد.

 

/ایلنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.