هوش‌مصنوعی با نگاه کردن به چشم‌ها، شخصیتتان را پیش‌بینی می‌کند!

در ادامه اخبار گستره و عجیب در حوزه هوش‌مصنوعی بار دیگر ویژگی تازه‌ای از این فناوری معرفی شد.

عصر بانک؛به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ چشم را پنجره‌ای برای روح و نشان‌دهنده فکر و احساس انسان می‌دانند. به عبارت دیگر چشم‌ها می‌توانند نشان‌دهنده نوع شخصیت انسان باشند و با حرکت چشم‌ها به شخصیت هر فرد پی برد.

 

دانشمندان دانشگاه جنوبی استرالیا در حال کار بر روی پروژه‌ای هستند که در آن از الگوریتم‌های پیشرفته هوش‌مصنوعی برای نشان دادن ارتباط بین شخصیت انسان و حرکات چشم استفاده می‌شود. یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد حرکات چشم افراد نشان‌دهنده ویژگی‌هایی از قبیل رفتار دوستانه، وجدان و کنجکاوی است. نرم‌افزار تولید شده با الگوریتم‌های خاص هوش‌مصنوعی به طور قابل اعتمادی 4 ویژگی دلسوزی، برون‌گرایی، توافق‌پذیری و وجدان را از روی حرکات چشم شناسایی می‌کند.

 

محققان با همکاری 42 شرکت‌کننده، حرکات مختلف چشم‌ها را در نظر گرفتند و با استفاده از پرسشنامه‌هایی در مورد شخصیت هر فرد سوالاتی را مطرح کردند. سپس نتایج بدست آمده از طریق پرسشنامه‌های مکتوب را با نتایج نرم‌افزار مجهز به هوش‌مصنوعی مقایسه کردند. دانشمندان با کمال افتخار نتایج هر دو روش را بسیار شبیه بهم دانستند. یکی از اساتید دانشگاه جنوبی استرالیا با پراهمیت خواندن آزمایش مذکور، دستاورهای چنین آزمایش‌هایی را بسیار مهم در زمینه پردازش‌ سیگنال‌های انسانی و تولید ربات‌های پیشرفته دانست و گفت: قطعا فناوری تشخیص شخصیت با استفاده از هوش‌مصنوعی باعث افزایش تعامل انسان و ماشین می‌گردد.

 

جهان امروز به دنبال ربات‌ها و رایانه‌هایی با خدمات پشرفته است که اگر این ماشین‌های بتوانند خود را با نشانه‌های غیرکلامی نیز تطبیق دهند، قابلیت بسیار مفیدی را به دست آورده‌اند. در واقع تحقیق و دستاوردهای دانشمندان دانشگاه جنوبی استرالیا فرصت‌های بیشتری را برای توسعه روبات‌ها و رایانه‌هایی طبیعی‌تر و بهتر در درک سیگنال‌های اجتماعی فراهم می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.