خطای نرم‌افزاری بانک آمریکایی صدها نفر را بی خانمان کرد

مدیران بانک آمریکایی ولز فارگو به این مساله اذعان کرده اند که صدها نفر به علت اشتباهات محاسباتی یک نرم‌افزار بانکی مورد استفاده در بخش وام‌های مسکن خانه هایشان را از دست داده اند.

عصر بانک؛به نقل از سی ان ان،مدیران بانک آمریکایی ولز فارگو به این مساله اذعان کرده اند که صدها نفر به علت اشتباهات محاسباتی یک نرم افزار بانکی مورد استفاده در بخش وام های مسکن خانه هایشان را از دست داده اند.

 

این افراد تغییراتی در مبلغ و میزان قسط های بازپرداختی خود ایجاد کرده بودند، ولی نرم افزار یادشده با نادیده گرفتن این تغییرات افراد یادشده را بدحساب معرفی کرد وباعث شد بانک ها خانه های آنها را بازپس بگیرند و این افراد چاره ای جز ترک مسکن های خود نداشته باشند.

 

بر اساس بیانیه ای که توسط بانک ولز فارگو صادر شده، بانک یادشده قرار است 8 میلیون دلار غرامت به 400 نفری که به علت این اشتباه نرم افزاری خانه هایشان را از دست داده اند، بپردازد.

 

قرار است به علت همین اشتباه بی سابقه که به قیمت بی خانمان شدن صدها نفر تمام شده، تحقیقاتی در مورد عملکرد بانک یادشده صورت بگیرد تا مشخص شود این بانک هزینه اعطای وام به افراد کم درآمد را چگونه و از چه منابعی تامین کرده است.

 

خطای نرم افزاری یادشده در مورد 625 حساب بانکی و از آوریل سال 2010 تا اکتبر سال 2015 رخ داد و پس از آن مشکل یادشده شناسایی وبرطرف شده است. از مجموع این 625 نفر در مورد 400 نفر حکم تخلیه منزل بدون امکان شکایت حقوقی صادر شده است.

 

بانک یادشده از وقوع این مشکل اظهار تاسف کرده و می گوید برای جبران خسارات وارده به آسیب دیدگان به آنها غرامت پرداخت می کند.

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.