شاپ و فناوری ابری؛ نیاز امروز شبکه پرداخت خُرد

شاپ اولین شرکت با رویکرد B2C گروه توسن است که رسالت آن توسعه خدمات نوآورانه پرداخت، توسعه شبکه صندوق فروشگاهی هوشمند و توسعه ابزارها و پلتفرم‌ها برای بازار خُرد است.

عصر بانک؛در بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ در نمایشگاه بین المللی تهران که بسیاری از شرکت‌های کامپیوتری و تجارت الکترونیک حضور داشتند ما به سراغ شاپ، به عنوان یکی از جدیدترین شرکت‌های زیرمجموعه گروه توسن رفتیم تا با فعالیت‌های آن آشنا شویم. امیرمسعود پورهاشم، مدیر اجرایی شاپ در این گفتگو، پاسخگوی سؤالات عصربانک است.

در ابتدا شاپ را معرفی کنید.

پورهاشم: شاپ اولین شرکت با رویکرد B2C گروه توسن است که رسالت آن توسعه خدمات نوآورانه پرداخت، توسعه شبکه صندوق فروشگاهی هوشمند و توسعه ابزارها و پلتفرم‌ها برای بازار خُرد است. تا کنون موفق به معرفی بستری به نام شاپ استور برای ارائه به شرکت‌های فین‌تکی، استارتاپ‌ها و شرکتهای فعال در حوزه مدیریت فروشگاه های شده‌ایم تا از این طریق آنها قادر باشند راهکارهای خود را روی آن بستر معرفی کنند، توسعه دهند و از زیرساخت‌های بازاریابی و توسعه‌ای شاپ بهره‌مند شوند تا در نهایت قادر باشیم ارزش بیشتری را به مشتری نهایی منتقل نماییم.

در حوزه توسعه ابزارهای پذیرش کارت گام‌های خوبی در حوزه معرفی و عملیاتی نمودن MPOS ها برداشته شده است. برخلاف تصور رایج مردم به این دستگاه، به نظر میرسد توسعه این حوزه بدون افزایش آگاهی مردم امری محال باشد به همین جهت شاپ از ابتدای تابستان سال جاری اقداماتی برای افزایش آگاهی و معرفی دستگاه‌های MPOS انجام داده است و تلاش کردیم تا POSهای دوستدار محیط زیست شاپ را به همه اقشار جامعه معرفی کنیم و در نهایت مردم را آگاه کنیم که POS ابزاری نیست که حتما نیاز به پرینتر داشته باشد. در این مسیر با اتکا به دانش توسعه نرم افزاری که از گروه توسن به ارث بردیم و با همکاری تعدادی از بهترین جوانان ایرانی توانستیم نرم افزاری کاربردی مناسبی را برای مدیریت MPOS ها به ویژه دستگاه D180 بر روی سیستم عامل های Android & IOS  ایجاد کنیم و با توجه به وجود زیرساخت‌های فضای ابری، امکانات مناسب و منحصر به فردی به آنها ارائه دهیم.

روند پرداخت به فروشنده از طریق راهکار شاپ پی را توضیح دهید.

پورهاشم: شما در این راهکار مبلغ را روی اپلیکیشن خود در موبایلی که حتما از قبل معرفی شده وارد می‌کنید و ابزار پرداخت را در اختیار خریدار قرار می‌دهید. خریدار این اختیار را دارد که کارت بکشد و رمز وارد کند و اگر مایل به دریافت رسید الکترونیکی است، شماره همراه خود را نیز برای دریافت پیامک وارد کند. درنتیجه رسیدی دقیقاً مشابه رسیدهای چاپی متداول با چارچوب مدنظر شاپرک و همان موارد اطلاعاتی برای او پیامک می‌شود.

اتصال این برنامه به صندوق فروشگاهی به چه صورت است؟

پورهاشم: تمام راه‌حل‌های ما بر بستر فناوری ابری به مشتریان ارائه خواهد شد و برای هر مشتری فضای اختصاصی مناسبی در نظر گرفته شده است. به عنوان نمونه فروشگاه‌داری که با صندوق‌های فروشگاهی هوشمند شاپ فعالیت های مرتبط با کسب و کار خود را مدیریت می‌کند قادر خواهد بود بخشی از فعالیت‌های پرداختی خود را با  MPOS انجام دهد و بدین ترتیب می‌تواند مدیریت یکپارچه ای بر تمام آنچه صورت گرفته است اعمال نماید و گزارش‌های تجمیعی و تفکیکی متنوعی دریافت کنید.

مزایای استفاده از بستر ابری را بفرمایید.

پورهاشم: مهم‌ترین مزیت فناوری ابری، یکپارچگی-Integrity– و اتصال – Seamless– بودن میباشد ؛ بدین معنی که صاحب کسب و کار همیشه به‌صورت یکپارچه کل کسب‌وکار خود را به صورت جامع خواهد دید و امکان درک و اعمال مدیریت دارد. تلاش ما قدرتمند ساختن صاحبان کسب و کار از طریق ارائه گزارش‌های متنوع و متفاوت میباشد.

 مزیت دیگر این است که مدیریت داده‌های کسب و کار در فضای ابری است در نتیجه داده‌های کسب و کار از بین نخواهند رفت و در اختیار هر کسی قرار نمی‌گیرد نظیر آنچه تمامی استفاده کنندگان از گوشی های هوشمند تاکنون تجربه نموده اند.

در این سامانه صاحب کسب و کار قادر خواهد بود ازهر جایی و در هر زمانی که مایل باشد تغییرات کلان یا جزیی ایجاد نماید این تغییرات از ارائه ترجیحات و تخفیفات تا افزودن یا کاهش محصول یا سبدی از محصولات خواهد بود، در هر حال امکان دریافت گزارش فقط از طریق Cloud میسر خواهد بود که این مزیتی جدی در مقایسه با راهکاری قدیمی موجود در بازار تجهیزات فروشگاهی است.

مزیت دیگر استفاده از تکنولوژی فضای ابری شاپ امکان برگشت به کسب و کار بعد از وقوع حوادث پیش بینی نشده است، به عنوان نمونه اگر دستگاه‌های فعلی موجود در فروشگاه‌ها به هر نحوی از فعالیت باز ایستند یا مفقود شوند شما قادر به ادامه فعالیت نخواهید بود ولی با استفاده از صندوق فروشگاهی هوشمند شاپ به علت وجود فضای ابری شما قادر خواهید بود تنها با نصب یک دستگاه دیگر و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، مجدد کسب و کار خود را از جایی که از دست داده بودید شروع نمایید. لازم به ذکر است که این مهم به علت وجود شبکه گسترده پشتیبانی شاپ در تمامی استان های کشور است.

مزیت دیگر راهکار جامع فروشگاهی شاپ ادامه فعالیت سامانه حتی در صورت قطعی اینترنت است، بدین معنا که اگر شبکه به هر دلیل قطع شود، در اولین اتصال کل داده‌های مرتبط با فعالیت‌های آن روز با مرکز هماهنگ خواهد شد.

 مزیت دیگر دستگاه های شاپ، All-in-Oneبودن به معنای واقعی است بدین معنی که شما با راهکار جامع شاپ علاوه بر تجهیز به یک سامانه نرم افزاری پرقدرت، دارای یک دستگاه تبلت اندرویدی، یک دستگاه پرینتر فروشگاهی و یک پایانه فروشگاهی – – POS خواهید شد که به نحوی زیبا و در یک طراحی چشم نواز و کاربرپسند در یک مجموعه کنار هم قرار گرفته اند.

نکته مهم دیگر امکان ورود رمز هنگام خرید توسط خود مشتری در سامانه شاپ میباشد. در طراحی سخت افزاری دستگاه های فوق ورود رمز توسط خود مشتری به عنوان یک ضرورت دیده شده است و با استفاده از آخرین تکنولوژی های امنیتی –PCI5– این مهم صورت گرفته است

اخرین نکته؟

پورهاشم: هدف نهایی ما توانمندسازی صاحبان کسب وکار و بنگاه های اقتصادی از مسیر هم افزایی با سایر شرکت ها است، تا از طریق ایجاد یک زیست بوم تخصصی قادر باشیم حق انتخاب را به مشتری نهایی بدهیم و بیشترین ارزش را به ایشان منتقل نماییم.

به همین جهت امیدواریم که با توجه به طیف وسیع دستگاه های شاپ – دسته محصولات A Series  & E Series – بتوانیم همکاری مثمرثمری با همه بازیگران به ویژه استارت‌آپها و فین‌تک‌ها داشته باشیم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود و قطعا تمام تجهیزات شاپ از شبکه پشتیبانی و فروش گسترده ملی تا توان توسعه نرم افزار و سخت افزار در این خصوص استفاده خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.