مصرف کافئین موجب لاغری نمی‌شود!

محققان دریافتند که مصرف کافئین تاثیری بر کاهش اشتها و لاغری ندارد.

عصر بانک؛تولیدکنندگان برخی مکمل‌های لاغری که حاوی کافئین هستند، می‌گویند این ترکیب به کاهش اشتها و وزن کمک می‌کند. اما تحقیقاتی که اخیرا در مورد مصرف کافئین انجام شده نشان می‌دهد که مصرف کافئین کمکی به لاغری و کاهش وزن نمی‌کند.

 

براساس گزارش «لایو ساینس»، در این مطالعه، محققان آزمایشی را بر روی 50 فرد سلامت و بزرگسال با سن بین 18 تا 50 سال به مدت سه هفته، انجام دادند.

 

*تاثیر مصرف کافئین در غذای شرکت‌کنندگان

 

محققان دریافتند زمانی که نوشیدنی‌های با دوز پایین از کافئین را به شرکت‌کنندگان دادند، آنها به صورت میانگین، تقریبا 10 درصد کمتر از زمانی که نوشیدنی بدون کافئین یا نوشیدنی با دوز بالا دریافت کرده بودند، صبحانه خوردند. بعد از صرف نوشیدنی با دوز پایین، به صورت میانگین، شرکت‌کنندگان در حدود 650 کالری مصرف کردند؛ در حالی که این میزان برای نوشیدنی بدون کافئین و همچنین نوشیدنی با دوز بالا، به ترتیب به 721 و 715 کالری رسید. در واقع اشتهای هیچ‌کسی برای صرف صبحانه با میزان کافئین مصرفی تغییر نکرد.

 

بیرون از آزمایشگاه و با در نظر گرفتن میزان مصرف کافئین هر شخص، محققان متوجه تفاوت چندانی در میزان اشتهای شرکت‌کنندگان یا حجم غذایی که در طول روز می‌خورند، نشدند. محققان همچنین دریافتند شاخص‌های توده بدن شرکت‌کنندگان هیچ تاثیری بر اشتها یا میزان غذایی که خورده بودند، نداشته است.

 

طبق گزارش «گجت‌نیوز»، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد کافئین تاثیری ضعیف و گذرا بر دریافت انرژی دارد و نمی‌توان آن را یک مهارکننده اشتهای موثر در نظر گرفت.

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.