صرافان و دلالان از تغییر آقای رییس‌کل چه می‌گویند؟

بازار سکه و ارز از ظهر امروز روند رو به رشدی را نسبت به روزهای گذشته گرفته و فاصله سقف و کف نرخ دلار و سکه بیشتر شده است. در این میان صرافان و دلالان تغییر در بانک مرکزی را بی‌تاثیر بر بازار سکه و ارز می‌دانند و می‌گویند "باید منتظر روزهای آینده برای تعیین تکلیف این بازار ماند".

عصر بانک؛امروز در بازار سکه و ارز نوسانات و اختلاف بسیاری در نرخ‌ها وجود داشت و برخلاف گذشته که حتی اگر روند رو به رشدی در قیمت سکه و ارز به وجود می‌آمد، وحدت نظری میان فروشندگان و خریداران وجود داشت، امروز این گونه نبود و بالا و پایین این بازار فاصله بسیاری با هم داشتند.

 

در این بازار که چندان هم شلوغ نبود و مانند روزهای پرحاشیه، ارز و سکه تنش زیادی نداشت، قیمت سکه و ارز از پایین تا بالای بورس آن یعنی سبزه میدان تا خیابان و میدان فردوسی فاصله چشمگیری با هم داشتند، چرا که به عنوان مثال دلالان دلار را از 9300 تومان تا 9500 تومان می‌فروختند و با نرخی حدود 100 تا 200 تومان فاصله آن را خریداری می‌کردند. از سوی دیگر نیز یورو توسط کاسبان خیابانی از 11 هزار و 200 تومان تا 11 هزار و 500 تومان فروخته می‌شد و قیمت خرید آن نیز از حدود 11 هزار تا 11 هزار و 400 تومان فاصله داشت.

 

صرافان و دلالان خیابانی بازار فردوسی معتقد بودند که" تغییر در تیم اقتصادی دولت که شب گذشته اتفاق افتاد و به جای سیف، همتی رئیس کل بانک مرکزی شده است، هیچ تأثیری روی بازار سکه و ارز نداشته و باید منتظر روزهای آینده برای تعیین تکلیف این بازار ماند".

 

در این میان اکثر صرافی‌ها خلوت بودند و با تابلوهای "براساس دستور بانک مرکزی خرید و فروش ارز نداریم" خیال خود را راحت کرده بودند اما از طرفی مردم که به دلایل مختلف از سفر تا سود بیشتر به فردوسی آمده بودند تا وضعیت بازار را ارزیابی کنند از این فاصله عجیب و غریب شوکه شده بود، چرا که سکه هم دست کمی از ارز نداشت و به عنوان مثال سکه تمام بهار آزادی از سه میلیون و 200 هزار تومان تا سه میلیون و 400 هزار تومان خریداری و از سه میلیون و 400 هزار تومان تا سه میلیون و 800 هزار تومان فروخته می‌شد.

 

نیم سکه وضعیت مشابهی داشت، چرا که قیمت آن از یک میلیون و 350 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان خریداری می‌شد و از یک میلیون و 500 هزار تومان تا یک میلیون و 650 هزار تومان فروخته می‌شد. ربع سکه نیز از 600 تا 780 هزار تومان خریداری می‌شد و قیمت فروش آن 700 تا 850 هزار تومان بود.

 

این آشفته بازار در حالی بود که وضعیت کلی کوچه پس کوچه‌های دلارفروشان عادی بود و کسی به دنبال تنش و ناآرامی نبود. از سوی دیگر نیز اکثر دلالان موبایل به دست بازار فردوسی تهران معتقد بودند که سکه را باید در همین روزها و هر چه سریع‌تر فروخت اما برای خرید دلار یا هر ارز دیگری نباید عجله کرد که ممکن است در ادامه با کاهش قیمت مواجه شود.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.