تعداد کارتخوان‌های دارای NFC در جهان به 24.7 میلیون رسید

بازار کارتخوان‌های موبایلی با سرعتی بیشتر از حوزه کارتخوان‌های سنتی رو به رشد است و تقریباً 70 فروشنده در کلاس جهانی برای آن وجود دارد.

به گزارش گروه تحقیق  و ترجمه عصربانک، بر پایه تحقیق ارائه شده از سوی  Berg Insight  که روند اینترنت اشیا را تحلیل می‌کند، بازار POSهای دارای NFC، در سال 2017 روندی صعودی در پیش گرفته و به میزان 24.7 میلیون واحد در سراسر جهان رسیده است.

 

بر طبق این گزارش، در اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی بالاترین میزان استفاده از NFC مشاهده شده و به ترتیب 90 و 88 درصد پایانه‌های فروش دارای قابلیت NFC هستند. NFC در بسیاری از بازارهای بزرگ در سراسر جهان ازجمله برزیل، ترکیه و چین به قابلیتی محبوب تبدیل شده است.

 

در مقیاس جهانی تقریباً سه‌پنجم پایانه‌های فروشی که در سال 2017 به فروش رسیده، قابلیت NFC داشته است. Berg Insight پایانه فروش دارای NFC در سراسر جهان را مدنظر قرار داده که با نرخ رشد مرکب 15.6 درصد در سال  2017 از 54 میلیون عدد به 112.3 میلیون عدد در سال 2022 می‌رسد. درنتیجه بیش از 78 درصد پایانه‌های فروش در سراسر جهان در سال 2022 دارای قابلیت NFC خواهند بود که نسبت به سال 2017 رشدی 50 درصدی خواهد داشت.

پایانه‌های فروش نصب شده دارای NFC به‌سرعت رشد کرده اما فناوری غیرتماسی در موارد بسیاری فعال نشده است. این روند در حال تغییر است و Berg Insight برآورد می‌کند که تقریباً 30 میلیون پایانه فروش در انتهای سال 2017 پرداخت‌های غیرتماسی را از طریق  payWave  ویزا، PayPass مسترکارت یا Quickpass یونیون‌پی پذیرفته‌اند.

 

به گزارش عصربانک، یوهان فاگربرگ تحلیلگر ارشد Berg Insight  اعلام کرد: «بازار پایانه فروش موبایلی با سرعتی بیشتر از حوزه پایانه فروش سنتی رو به رشد است و تقریباً 70 فروشنده در بازار جهانی وجود دارد.»

منبع: mobilepaymentstoday
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.