ادارات باز و بدون دیوار بهره وری را پایین می آورند

حذف دیوار و فضاهای شخصی از محل های کار و ادارات باعث ایجاد موانع بیشتری به منظور پیشبرد امور شده و میزان همکاری جمعی و بهره وری را کاهش می دهد.

عصر بانک؛ به نقل از آرس تکنیکا،حذف دیوار و فضاهای شخصی از محل های کار و ادارات باعث ایجاد موانع بیشتری به منظور پیشبرد امور شده و میزان همکاری جمعی و بهره وری را کاهش می دهد.

 

بررسی های انجام شده در این زمینه توسط موسسه فورچون بر روی 500 کارمند که در شرایط متفاوت کاری به سر می بردند، نشان می دهد که حذف دیوار از محیط کار میزان تعاملات چهره به چهره را تا 70 درصد کاهش می دهد.

 

همین کار باعث می شود میزان تعاملات ایمیلی در این شرایط بین 22 تا 56 درصد افزایش یابد. نتایج تحقیق یادشده که در نشریه Philosophical Transactions of the Royal Society B منتشر شده حاکیست حذف دیوارهای فیزیکی به جای تقویت همکاری های دوجانبه میان کارمندان انها را از یکدیگر دورتر و بیگانه تر می کند.

 

پژوهش یادشده ثابت می کند کارمندان در فضای کاری خود به میزانی از حریم شخصی نیاز دارند و علاقه دارند فضای محفوظی را در اختیار داشته باشند تا از سرو صدا و حواس پرتی و نقض حریم شخصی به دور باشند و احساس نکنند مرتب تحت نظر هستند و دیگران مراقب کارهایشان هستند.

 

پژوهشگران اظهار امیدواری کرده اند با تجدیدنظر در سیاست های فعلی، کارفرمایان حذف دیوارها و پارتیشن ها از محیط های کاری را متوقف کنند و اجازه دهند افراد در عین حفظ حریم شخصی فعالیت های خود را انجام دهند.

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.