اوضاع پرداخت‌های غیرتماسی در اروپا

کارت‌های غیرتماسی مد رایج این روزها در اروپا هستند. سابقه هر کشور در کارت‌های پرداخت نشان دهنده پیشینه کارت‌های غیر تماسی و پایانه‌های غیرتماسی POS/MPOS در آن کشور است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛راه‌اندازی فناوری غیرتماسی که کشورهای انگلیس، فرانسه، ترکیه، لهستان، اسپانیا ، چک و اسلواکی سردمدار آن هستند، در اغلب کشورهای اروپایی با استقبال فراوانی روبرو شده است. روش‌های پرداخت غیرتماسی کارتی در اروپا شامل برچسب‌های NFC، مینی کارت‌ها، دسته‌کلیدها، HCE NFC و پوشیدنی‌ها می‌شود.امسال انگلیس در روند رسیدن به آینده‌ای دیجیتالی تر با پرداخت کارتی و به‌واسطه فناوری غیرتماسی نقطه عطفی را تجربه  کرد و برای نخستین بار پول نقد، در این کشور در جایگاه دوم قرار گرفت. محبوبیت پرداخت‌های غیرتماسی‌ عامل مهمی در این روند بوده و موجب شده کارت‌ها به انتخاب سریع و سهل بسیاری از خریداران در انگلیس تبدیل شوند.

 

در سال 2017 ویزا گزارش داد بیش از 3 میلیارد تراکنش غیرتماسی به‌وسیله کارت‌های ویزا در سراسر اروپا انجام‌شده است. در حدود 165 میلیون کارت غیرتماسی ویزا و بیش از 3/2 میلیون پایانه پرداخت غیرتماسی در سراسر اروپا فعال هستند.

بر اساس اعلام کمپانی مسترکارت، کارت‌ها یا ابزارهای غیرتماسی را می‌توان در بیش از 8 میلیون نقطه در سراسر جهان استفاده کرد. در اروپا پرداخت‌های غیرتماسی با شبکه‌های مسترکارت و ماسترو 145 درصد رشد داشته و در بیش از 10 کشور، 5 میلیون کارت غیرتماسی از یکی از برندهای مسترکارت در هر یک از این کشورها در جریان است.

 

به‌موازات طرح کارت‌های داخلی اروپا، قابلیت‌های غیرتماسی به کارت‌های آنها افزوده است و همچنین اپل‌پی، سامسونگ‌پی، گوگل‌پی و پی‌پل علاوه بر پشتیبانی ازکارت‌های بین‌المللی، از فناوری پرداخت موبایلی HCE NFC ترکیب شده با توکنیزاسیون استفاده می‌کنند.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.