دستاوردهای اپ‌استور پس از 10 سال

اپل دهم ژوئن به مناسبت دهمین سالگرد App Store اطلاعات جدیدی در مورد دستاوردهای فروشگاه نرم‌افزار اختصاصی خود، اعلام کرده است.

عصر بانک؛براساس این اطلاعات،ResearchKit و CareKit ابزارهای نرم‌افزاری اپل برای پزشکان و محققان حوزه پزشکی است که برای فیزیو‌تراپی و درمان بیماری‌هایی مانند پارکینسون و اوتیسم، کاربرد دارد. در گزارش جدید اپل اعلام شده بیش از 500 پزشک و محقق از این ابزارها استفاده کرده و 3 میلیون فرد عادی نیز در طرح‌های آزمایشی این ابزارها مشارکت داشته‌اند.

 

بیش از 28 هزار برنامه مخصوص سیستم عامل آی‌او‌اس، طرح‌های اشتراکی (غیر رایگان) ارائه می‌دهند و اپل اعلام کرده که کاربران به میزان 95‌درصد بیشتر از سال گذشته از این طرح‌های اشتراکی استفاده کرده‌اند. اپل در صدر جدول برنامه‌های قابل اشتراک، برنامه Netflix و رقیب چینی آن،iQIYI را در لیست خود معرفی کرده است. پر دانلود‌ترین برنامه در سیستم عامل آی‌او‌اس، برنامه فیس بوک معرفی شده و برنامه‌ای که کاربران بیشترین استفاده از آن را داشته‌اند نیز، برنامه نت فلیکس اعلام شده است. طبق گزارش اخیر از App Annie، بیشتر برنامه‌های برتر اپ استور، اکثرا زیرمجموعه شرکت‌های رقیب اپل از جمله گوگل و مایکروسافت بوده‌اند. برنامه iQIYI نیز در رتبه‌بندی بیشترین استفاده، در جایگاه هفتم و عقب‌تر از برنامه‌هایی مانند Spotify، Tinder و Tencent Video قرار دارد. اپل در گزارش خود اعلام کرد بیش از صدها داستان در قسمت App Store’s Today، توسط بیش از یک میلیون کاربر خوانده شده است. با در نظر گرفتن این نکته که App Store در هفته بیش از 500 میلیون بازدید‌کننده دارد، رقم ذکر شده برای قسمت App Store’s Today، رقم چندان چشم‌گیری نیست ولی نشان می‌دهد که کاربران این بخش جدید، کم‌کم درحال افزایش هستند.

 

/آی تی ایران 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.