مزایای دریافت گواهی سپرده سکه طلا از بانک سامان

مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام بانک سامان مزیت‌های صدور گواهی سپرده سکه طلا را تشریح کرد.

عصر بانک؛قاسم سرخوش در گفت‌وگو با «سامان رسانه» در این‌باره گفت: بورس کالای ایران برای افزایش امنیت در معاملات و جابه‌جایی سکه طلا و ترغیب سرمایه‌گذاران به فعالیت در این زمینه، مکانیزمی پیش‌بینی کرده است که هموطنان می‌توانند به جای نگهداری سکه‌های طلا در منازل یا دفاتر، آن را به بانک سامان بسپارند و در مقابل، گواهی سپرده سکه طلا قابل خرید و فروش در بورس به نام خود دریافت کنند.

 

سرخوش با اشاره به مزایای گواهی سپرده سکه طلا تصریح کرد: قرار گرفتن گواهی سپرده سکه طلا به‌عنوان وثیقه برای اخذ تسهیلات از سیستم بانکی، معافیت مالیاتی خریدوفروش این اوراق، انتقال بخشی از معاملات نقدی بازار سکه به گواهی سپرده و پیش‌بینی فعالیت قابل توجه صندوق‌های کالایی روی این معاملات در آینده، از دیگر مزایای راه‌اندازی گواهی سپرده سکه طلا به‌شمار می‌رود.

 

مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام بانک سامان خاطرنشان کرد: در این طرح، فقط اسناد مربوط به سکه منتقل می‌شود و منابع مالی که در بخش سکه وجود دارد، به‌سهولت به گردش درمی‌آید.

 

وی افزود: این گواهی برای سکه بهار آزادی طرح امام ضرب سال 1386 با عیار 900 در هزار و وزن 8.133 گرم و پس از اصالت‌سنجی و صدور گواهی سپرده صادر می‌شود و مالک گواهی سپرده، در هر زمانی می‌تواند با ارایه آن، سکه‌های خود را دریافت کند.

 

گفتنی است، شعبه جام‌جم بانک سامان به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه پارک‌وی، نبش کوچه ترکش‌دوز برای این خدمت در نظر گرفته شده است و دارندگان سکه یا گواهی سپرده آن می‌توانند از شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 15:45 برای تحویل و دریافت سکه به این شعبه مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.