حقوق کدام کارمندان افزیش نمی‎یابد؟

عضو کمیسیون بودجه مجلس، توضیحاتی پیرامون افزایش حقوق کارکنان در سال 97 ارائه کرد.

عصر بانک؛غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به ابلاغیه افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 97 توسط دولت، گفت: در کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 نظر مجلس درباره افزایش حقوق این بود که افرادی که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند حداقل افزایش حقوق 20 درصد و افرادی که بیش از یک رقمی دریافت می‌کنند حداکثر یک درصد افزایش حقوق داشته باشند.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش 20 تا یک درصدی حقوق به صورت پلکانی معکوس اعمال می‌شود، افزود: دولت کارکنان را به چند گروه حقوقی تقسیم کرده که اختیار میزان افزایش درباره هر گروه نیز دولت تفویض شده است که به عنوان نمونه اگر فردی یک میلیون و 500 هزار تومان می‌گیرد و یا بیشتر چه میزان افزایش حقوق داشته باشد.

 

وی ادامه داد:مجلس محدوده بازه حقوقی را در بودجه برای دولت مشخص شده کرده است؛ اما دولت مدعی بود که انشاء بودجه به نحوی بوده که برداشت دولت متفاوت است.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به استفساریه بودجه مجلس درباره افرایش حقوق کارکنان در سال جاری، به خانه ملت یادآور شد: بر این اساس مجلس اصلاحیه‌ای درباره انشاء اعمال کرد که برای پایین‌ترین حقوق 20 درصد و بالاترین حقوق یک درصد اعمال می‌شود.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در سال 97 افرادی که بالای 5 میلیون تومان حقوق می‌گیرند، افزایش حقوق نخواهند داشت و برخی گروه‌های درآمدی همانند وزرا و نمایندگان مجلس نیز مشمول افزایش حقوق نمی‌شوند.

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.