3 راه استفاده از داده‌ها برای ایجاد نوآوری در کسب‌وکارهای خدمات مالی

داده‌ها، میلیون‌ها کاربرد بالقوه دارند و در اپلیکیشن‌های مختلف استفاده می‌شوند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛کسب‌وکارها هرلحظه داده تولید می‌کنند. بخشی از داده‌ها به سازمان کمک می‌کند تا در مورد فعالیت‌های خود تصمیم‌گیری کند و بخش اعظم آن در انبار داده ذخیره می‌شود و هرگز مورداستفاده قرار نمی‌گیرد؛ اما برخی شرکت‌ها به رهبران داده تبدیل شده و روش‌هایی یافته‌اند که از داده‌ها نه‌تنها برای نوآوری، بلکه برای تغییر دادن صنعت خود استفاده کنند.

 

داده‌ها، میلیون‌ها کاربرد بالقوه دارند و در اپلیکیشن‌های مختلف استفاده می‌شوند، در ادامه سه روشی که کسب‌وکارها از داده‌ها برای نوآوری در صنعت خود استفاده می‌کنند آمده است:

استفاده از داده برای تصمیم‌گیری سریع‌تر و ارتقای تجربه مشتری

 

ما در نسلی مطالبه‌گر زندگی می‌کنیم که غذای فوری، سرگرمی فوری و پاسخ فوری نه تنها ممکن، بلکه انتظار همگان است. در این حوزه مؤسسات مالی هنوز ضعف دارند زیرا کار پردازش برای بسیاری از اپلیکیشن های خدمات مالی روزها یا هفته‌ها طول می‌کشد. خواه برای خرید یا درخواست وام، همیشه زمان انتظار برای تائید طولانی است. وام‌دهندگان با ادامه دادن این سیستم کُند، با این خطر مواجه هستند که مشتری‌ها از وام‌دهنده دیگری کمک بگیرند پیش از آن‌که آنها حتی بتوانند اسناد کاغذی را پردازش کنند. از این رو بسیاری از کسب و کارها باید از قدرت داده در روند درخواست وام بهره ببرند. بر این اساس از داده‌های منابع مختلف استفاده می کنند تا به سرعت درخواست را پردازش کنند و تجربه منحصربفردی برای مشتری رقم بزنند.

 

استفاده از داده‌ها برای ارائه وام به افراد فاقد حساب بانکی

 

تنها در آمریکا 45 میلیون نفر سابقه اعتباری کافی برای کسب امتیاز اعتباری مناسب ندارند. مؤسسات بانکی سنتی به ارائه خدمات بانکی برای کسانی که فاقد اعتبار یا دارای اعتبار نامشخصی هستند، تمایلی ندارند زیرا ارزیابی ریسک صدور اعتبار برای این افراد چیزی فراتر از روندهای معمول تصمیم‌گیری است. ازاین‌رو راه‌حل بسیاری از این افراد، استفاده از وام‌های با بهره بالا از مؤسسات اعتباری غیر بانکی است؛ اما کسب‌وکارهای فین‌تک بسیاری به افراد فاقد حساب بانکی خدمات وام و کارت اعتباری ارائه می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند امتیاز اعتباری موردنیاز خود را کسب کنند.

استفاده از داده برای رشد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

 

کسب‌وکارهای کوچک و متوسط همیشه بخش دشوار صنعت مالی بوده‌اند. آنها اغلب فاقد سابقه مالی یا سرمایه کافی برای تضمین نقدینگی در روندهای تصمیم‌گیری ریسک هستند. استفاده از داده در تصمیم‌گیری برای اعطای وام به این بخش دیگر محدود به فناوری‌های موجود نمی‌شود، درواقع هر منبع داده می‌تواند در روند تصمیم‌گیری به کار آید. به کمک تیم ریسک باهوش و فناوری تصمیم‌گیری درست، داده‌ها می‌توانند در بهبود کیفیت روندهای تصمیم‌گیری کسب‌وکارها و جلوگیری از تأخیر نقش چشمگیری ایفا کنند. وجه مشترک تمامی این کسب‌وکارها استفاده از داده برای کاهش ریسک، رشد کسب‌وکار خود و بهبود تجربه مشتری است.

استفاده از داده برای ایجاد مزیت در کسب و کار

کسب و کارهایی که در این مطلب ذکر شده‌اند، سه مورد کلیدی مشترک دارند:

1. استفاده از داده برای کاهش ریسک

2.استفاده از داده برای رشد کسب و کار

3. استفاده از داده برای بهبود تجربه مشتری

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.