پرداخت سپرده تا 1 میلیارد تومان موسسات غیرمجاز از فردا/ فقط 1400 نفر بلاتکلیفند

بازپرداخت سپرده‌های تا سقف یک میلیارد تومان سپرده گذاران در موسسات مالی منحل شده، از فردا دوشنبه 21 خرداد آغاز می‌شود.

عصر بانک؛محمدعلی کریمی افزود:­ از آخرین مراحل ساماندهی موسسات غیرمجاز به عنوان یکی از ماموریت های اصلی بانک مرکزی در طول فعالیت دولت های یازدهم و دوازدهم، بازپرداخت سپرده سپرده گذاری تا سقف یک میلیارد تومان است.

 

وی ادامه داد: تاکنون سپرده گذاران موسسات افضل توس، وحدت (آرمان) و سپرده گذاران تشکیلات البرز ایرانیان، سپرده خود را تا مبلغ 100 میلیون تومان، سپرده گذاران موسسه فرشتگان تا 200 میلیون تومان و سپرده گذاران تعاونی غیرمجاز ثامن الحجج تا 300 میلیون تومان دریافت کرده بودند.

 

کریمی اضافه کرد: با این کار بیش از 98 درصد از سپرده گذاران تسویه حساب شدند و 2 درصد باقیمانده در تصمیم اخیر تا مبلغ یک میلیارد تومان می توانند تسویه و دریافت کنند و آن هایی که بیش از یک میلیارد تومان سپرده داشتند هم می توانند تا مبلغ یک میلیارد تومان را دریافت کنند.

 

وی گفت: بانک عامل بازپرداخت سپرده های تعاونی ثامن الحجج، بانک پارسیان؛ تعاونی فرشتگان موسسه کاسپین و موسسه وحدت یا آرمان، موسسه اعتباری ملل؛ افضل توس، بانک آینده و تشکیلات البرز ایرانیان بانک تجارت است.

 

سخنگوی بانک مرکزی افزود: سپرده گذاران از روز دوشنبه می توانند بر اساس مواردی که در سایت این بانک ها و احتمالا بانک مرکزی درج می شود مراجعه کنند.

 

کریمی اضافه کرد: سپرده گذارانی که 100 تا 200 میلیون تومان سپرده دارند از تاریخ 21 تا 24 خرداد؛ بین 200 تا 300 میلیون تومان از 29 خرداد تا 2 تیر ؛ بین 300 تا 400 میلیون تومان در 6 تیر ؛ 400 تا 500 میلیون تومان در 10 تیر ؛ 500 تا 700 میلیون تومان در 13 تیر ؛ 700 تا 900 میلیون تومان در 19 تیر ؛ 900 تا یک میلیارد تومان در 24 تیر و بیش از یک میلیارد تومان در 27 و 28 تیر می توانند به شعب مربوط مراجعه کنند.

 

وی گفت: سپرده گذاران باید مدارک خود را ارائه کنند و اسناد مربوط احراز شود و در مدت یک هفته بررسی و سپس پول به حساب آن ها پرداخت می شود.

 

کریمی افزود: سه میلیون و 262 هزار نفر­ گرفتار این موسسات بودند که 98 درصد از آن ها قبلا تسویه شده اند و حدود 29 هزار و 500 نفر باقی ماندند که با این اقدام 28 هزار و 100 نفر تعیین تکلیف می شوند.

 

وی ادامه داد: کمتر از 1400 نفر باقی می مانند که بیش از یک میلیارد تومان در موسسات حساب دارند که آن ها هم تا یک میلیارد تومان را دریافت می کنند.

 

سخنگوی بانک مرکزی گفت: اگر مشکلی بود مردم می توانند با شماره تلفن 29954855 واحد ارتباطات مردمی بانک مرکزی تماس بگیرند.

 

کریمی اضافه کرد: بر اساس مصوبه سران سه قوه و با تدبیر و اذن مقام معظم رهبری تصمیم بر این شد که قوه قضائیه با دقت، قاطعیت و سرعت به پرونده مدیران و سهامداران عمده متخلف این تعاونی ها رسیدگی کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درباره پوزها یا پایانه های فروش هر مرکز فروش که به این دستگاه ها نیاز داشته باشند باید به بانک عامل یا یکی از شرکت های پرداخت مراجعه کنند اگر دستگاهی بدون تائیدیه های شبکه بانکی عرضه شود به شبکه بانکی وصل نخواهد بود و هرکسی­ آن را بخرد­دچار مشکل خواهد شد.

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.