توقف همکاری پژو با ایران به دلیل پیچیدگی‌های عملیات بانکی

شرکت پژو اعلام کرد فعالیت‌های خود را به دلیل خروج ترامپ از برجام و غیرممکن بودن توسعه بازار خود در ایران به دلیل بی‌میلی بانک‌ها به تعلیق درمی‌آورد.

عصر بانک؛شرکت پژو سیتروئن فرانسه عنوان تازه‌ترین شرکت خودرو ساز اروپایی است که به دلیل خروج ایالات متحده از برجام، فعالیت‌های خود در ایران را به تعلیق درآورده است.

 

شرکت پژو در اطلاعیه‌ای که از طریق ایمیل منتشر کرده است، اعلام کرد که شروع به پایان سرمایه‌گذاری‌های مشترک خود با ایران خودرو و سایپا کرده است؛ ضمن اینکه اعلام کرد در حال درخواست از دولت ایالات متحده برای گرفتن معافیت از تحریم‌ها علیه تهران به دنبال حمایت دولت فرانسه است.
این خروج پژو شبیه به عقب‌نشینی شرکت‌های انرژی فرانسوی از قبیل توتال و اِنگی در پاسخ به خروج دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای است.

 

پژو اعلام کرد که این تصمیم اهداف مالی این شرکت را هدف قرار نمی‌دهد، زیرا فروش محصولات ما در ایران کمتر از یک درصد درآمد پژو را به خود اختصاص می‌دهد؛ اما تاثیر خروج ما از ایران روی مصرف‌کنندگان احساس خواهد شد. البته پیش از این در ماه آوریل «کارلوس تاوارس» مدیرعامل شرکت پژو گفته بود که در حدود 30 درصد سهم فروش خودرو در بازار ایران متعلق به پژوه است.

پژو اعلام کرد که توسعه در بازار ایران به دلیل بی‌میلی بانک‌ها برای همکاری با ایران بسیار پیچیده است و اکنون با تصمیم ترامپ این موضوع غیرممکن تلقی می‌شود. همچنین شرکت وولکس واگن هم اعلام کرده که قوانین بین‌المللی را دنبال می‌کند.

 

شرکت پژو سیتروئن در سال 2016 میلادی توافقنامه‌ای را با ایران خودرو و سایپا برای ساخت پژو 2008 به امضاء رساند؛ اما شروع تولید به تاخیر افتاد.

 

در سال گذشته میلادی شرکت پژو تقریبا 440 هزار خودرو در بازار ایران فروخت که بیشتر آنها مدل 206 و 405 بودند و ایران بزرگترین بازار خودرو پژو در خارج از فرانسه محسوب می‌شود.

 

/ایبنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.