پادزهر 7 روزه اعتیاد به گوشی‌های هوشمند

روشی 7 روزه برای مبارزه با اعتیاد به گوشی‌های هوشمند ارائه شده است که امتحان کردنش ضرر ندارد.

عصر بانک؛به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اعتیاد به گوشی‌های هوشمند؛ شاید در لحظه اول شنیدنش برای هر کسی خنده‌دار و مسخره به نظر برسد اما اولین کسانی که به تلفن‌های هوشمند و اپ‌های متعدد آن وابسته شدند، همان کسانی بودند که ابتدا به این حقیقت خندیدند. اعتیاد به گجت‌ها و وسایل هوشمند در برخی افراد می‌تواند به حدی برسد که این افراد در طول روز کاری جز چک کردن گوشی‌ها و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های خود ندارند و شب‌ها هم با گوشی زیر بالش خود سر به بالین می‌گذارند.

 

اخیرا روانشناسان و پزشکان به دنبال روش‌هایی هستند تا خطر اعتیاد به وسایل هوشمند را از جوانان و جامعه‌ها دور کنند و برای این منظور کارهای درمانی زیادی در طول دوران کاری خود انجام داده‌اند. به تازگی هم روشی 7 روزه به عنوان پادزهر در سایت‌های مختلف منتشر شده است که از طرف روانشناسان برای ترک اعتیاد به گوشی‌های هوشمند مناسب است. این برنامه از این قرار است:

 

شنبه: ایمیل‌های غیرضروری خود را غیرفعال کنید، افرادی که دوستان واقعیتان نیستند ؟ کنید و اپ‌هایی را که استفاده نمی‌کنید، حذف کنید.

 

یکشنبه: نوتیفیکیشن‌ها و پیام‌های اپ‌های غیر ضروری را خاموش کنید.

 

دوشنبه: در مقابل نگاه کردن به گوشی خود به عنوان اولین وسیله در روز پرهیز کنید.

 

سه‌شنبه: بیرون از اتاق خود را به عنوان ایستگاه شارژ گوشی انتخاب کنید و یک ساعت قبل از خواب به گوشی خود نگاه نکنید.

 

چهارشنبه: برای یک وعده غذا بیرون بروید و تلفن همراه خود را نبرید.

 

پنجشنبه: روز خود را بدون چک کردن شبکه‌های اجتماعی بگذرانید.

 

جمعه: تلفن همراه خود را برای کل روز خاموش کنید.

 

حالا کسانی که دوست دارند گوشی خود را کنار بگذارند اما با راه و روش آن آشنا نیستند می‌توانند این کارهای ساده را انجام دهند تا دست آخر به آنچه که قصد دارند، برسند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.