مدت زمان هک کردن اطلاعات/ هنگام انتخاب پسورد به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

هر چقدر که کلمه‌ای که شما انتخاب می کنید طولانی تر باشد زمان بیشتری نیز برای هک کردن لازم دارد.

عصر بانک؛با پیشرفت روز افزون دنیای تکنولوژی و وابستگی انسان ها به دنیای اینترنت باعث شده است که افراد بیشتر کارهای خود همچون خرید کالا، پرداخت شارژ، ارسال پیام از طریق ایمیل و شبکه های مجازی و  …. را از طریق شبکه جهانی اینترنت انجام دهد که این عامل باعث سرعت بخشیدن به فعالیت کاربران شده است. اما در این بین خطری اساسی در کمین کاربران شبکه اینترنت وجود دارد و آن خطر هک شدن حساب کاربری افراد است.

 

همانگونه که در اخبار شاهد هستیم هر لحظه خبری از گوشه و کنار جهان مبنی بر حمله سایبری و هک شدن حساب‌های کاربری رایانه و گوشی هوشمند نظیر ای‌میل، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام به گوش می‌رسد، کاربران باید درباره افزایش امنیت سایبری حساب‌های کاربری خود دقت بیشتری کرده و اقدامات لازم را برای محافظت از اطلاعات شخصی خود انجام دهند. در این بین متخصصان امنیت سایبری بر این عقیده اند که بسیاری از کاربرانی که گرفتار حملات سایبری می‌شوند، از رمزهای ناایمن و نادرستی استفاده می‌کنند که به هکرها این اجازه را می‌دهد تا براحتی رمز عبور قربانیان موردنظر را حدس زده و به اطلاعات خصوصی‌شان دسترسی پیدا کنند. حال در این گزارش قصد داریم به بررسی و ارائه روش هایی برای انتخاب رمز مطمئن برای کاربران در شبکه جهانی اینترنت بپردازیم.

 

 بدترین پسوردهای انتخابی توسط کاربران

 

از آنجا که شرکت های ارائه دهنده خدمات مانند ایمیل یا شبکه های بانکی از دستورالعمل خاصی برای ایجاد امنیت حساب کاربران خود استفاده می کنند به همین دلیل برای هک کردن یک حساب قاعدتاً احتیاج به یک هکر ماهر داریم تا بتوانیم یک حساب را هک نماید. اما گاهی انتخاب اشتباه یک پسورد باعث می شود که مبتدی ترین هکرها نیز قادر باشند که حساب شما را به راحتی هک کنند. به عنوان مثال در سال 1390 حساب ایمیل بشار اسد رئیس جمهور سوریه هک شد به نظر شما علت هک چه بود؟ علت هک شدن ایمیل او استفاده از رمز ضعیف بود شاید باورتان نشود اما وی از بدترین پسورد ممکن یعنی 123456 برای ایمیل خود استفاده کرده است.

 

در هنگام انتخاب پسورد به چه نکاتی باید توجه کنیم

 

انتخاب پسورد برای حساب کاربری دارای اصول اولیه ای است که رعایت این اصول می تواند تا حد زیادی از هک شدن حساب شما جلوگیری نماید. این اصول عبارت اند از:

 

 1- کلمه ای که به عنوان پسورد انتخاب می کنیم حداقل باید دارای 8 کاراکتر باشد.

 

 2- سعی کنید کلمه ای که به عنوان پسورد انتخاب می کنید تلفیقی از اعداد و کاراکترها باشد.

 

 3- کلمه ای که در یک دیکشنری از جمله دیکشنری های زبان های دیگر وجود داشته باشد را انتخاب نکنید.

 

4- از انتخاب کلمات پشت سرهم  مانند 123456 یا ABCDEF  به عنوان پسورد جداً خودداری کنید.

 

5- هیچ کاراکتری را بیش از یکبار بصورت پشت سر هم تکرار نکنید.

 

6- از انتخاب کلماتی که به سادگی قابل حدس هستند مانند شماره تلفن ،شماره اتومبیل، تاریخ تولد و …. بپرهیزد

 

7- هرگز نام کاربری خود را بعنوان کلمه عبور استفاده نکنید.

 

8- از کلمات عبور متفاوت برای حساب های کاربری مختلف استفاده کنید.

 

9- کلماتی که به عنوان پسورد انتخاب می کنید بعد از گذشت مدتی تغییر دهید.

 

مدت زمانی که یک هکر برای هک کردن یک پسورد لازم دارد

 

شاید این سئوال برای شما پیش آمده که یک هکر چه مدت زمان برای هک کردن یک پسورد نیاز دارد. جواب این سئوال به کلمه ای که شما به عنوان پسورد انتخاب می کند بستگی دارد به عبارت دیگر هر چقدر که کلمه ای که شما انتخاب می کنید طولانی تر باشد زمان بیشتری نیز برای هک کردن لازم دارد 

 

از چه کاراکترهایی برای انتخاب رمز باید استفاده کنیم

 

انتخاب یک کلمه عبور مناسب برای پسورد حساب های کاربری در حقیقت باید به گونه ای انتخاب شود که نه به راحتی حدس زده شود و نه به سختی به خاطر سپرده شود به عنوان مثال کلمه A6z.m^I@ یک کلمه بسیار خوب می باشد اما کاربر شاید نتواند آن را به راحتی به خاطر بسپارد.

 

/علم و فناوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.