رشد 18 درصدی بازار موبایل پوزها تا سال 2024

تلاش‌ دولتها برای تسریع و ارتقای تراکنش‌های غیرنقدی از طریق پرداخت‌های دیجیتال یک عامل محرک کلیدی برای رشد بازار پایانه‌های موبایل پوز است.

به گزارش گروه تحقق و ترجمه عصر بانک؛بر پایه تحقیقات جدید شرکت مشاوره تحقیقات و استراتژی بازار Global Market Insights ، بازار کارتخوان‌های موبایلی یا موبایل پوز تا سال 2024 به رقم 55 میلیارد دلار می‌رسد.

 

پذیرش فراگیر کارت‌های تراشه‌دار مبتنی بر EMV در کشورهای توسعه‌یافته‌ای مثل انگلیس و آمریکا از عوامل اصلی رشد بازار کارتخوان‌های موبایلی یا همان موبایل پوز است. موبایل پوز که در ابتدا راهی برای پرداخت تلقی می‌شد، در حال حاضر ابزاری است که تحلیل‌هایی پیچیده با قابلیت پردازش عالی و ذخیره مواردی مانند موجودی یا رصد رفتار مشتری را نیز ارائه می‌دهد.

 

گسترش تلفن هوشمند و تبلت و روند رشد صعودی فناوری کیف پول موبایلی، منجر به تبدیل وسایل الکترونیکی مشتری به پایانه‌های پرداخت نهایی شده است و پیش‌بینی می‌شود این روند موجب رشد بازار موبایل پوزها شود.

 

پیش‌بینی می‌شود رشد تراکنش‌های کارتی موجب تسریع رشد بازار موبایل پوزها شود. به‌علاوه شرکت‌ها با ارائه وسایل جانبی مانند کارت‌خوان‌ها و دانگلهای کشیدن کارت، چاپگرهای موبایل و ابزارهای فرعی، بر ایجاد مجاری دیگر درآمدزایی متمرکز هستند.

 

همچنین  گسترش اینترنت و نفوذ روش‌های پرداخت مبتنی بر NFC غیر تماسی نیز رشد بازار موبایل پوزها را تسریع کرده است.

 

از طرف دیگر اپلیکیشن‌های موبایلی فرصت‌های زیادی برای رشد درآمد بازیگران بازار یعنی کسب و کارهای کوچک و متوسط، خریداران خرد و خرده‌فروشان ایجاد می‌کنند. از جمله مزایای موبایل پوزها، کاهش انتظار مشتریان، ارتقای قابلیت‌های امنیتی، خدمات ارائه رسید غیر کاغذی و آزاد شدن فضای فیزیکی است  که رشد بازار مذکور را ممکن کرده است.

 

علاوه بر این ادغام فناوری‌‌های جدیدی مانند تشخیص هویت بیومتریک، شناسایی به کمک فرکانس رادیویی (RFID) و پروتکل اینترنت صوتی ( VoIP)  ، امنیت و عملکرد ابزارهای موبایل پوز را کامل می‌کنند و درنتیجه باعث رشد بازار موبایل پوزها می‌شوند.

 

پیش‌بینی می‌شود رشد حجم تراکنش‌های کارتی تأثیر مطلوبی بر رشد بازار موبایل پوزها داشته باشد. همچنین کاهش متوسط هزینه خرید ابزارهایی مثل تبلت در مقایسه با چند سال اخیر، منجر به رشد ناگهانی موبایل پوزها در مناطقی مانند چین، هند، برزیل و مکزیک شده است.

 

تبلتها و تلفن‌های هوشمند می‌توانند به کمک اپلیکیشنهای موبایلی و استفاده از دانگل کارت کشیدن به پایانه‌های پرداخت تبدیل شوند.

 

تلاش‌های دولتها برای تسریع و ارتقای تراکنش‌های غیرنقدی از طریق پرداخت‌های دیجیتال یک عامل محرک کلیدی برای رشد بازار پایانه‌های موبایل پوز است.

 

برای نمونه در سال 2016 از دور خارج کردن پول نقد در هند منجر به تبدیل پرداخت‌های مبتنی بر پول نقد به تراکنش‌های کارتی شد. به‌علاوه پذیرش جهانی و گذار به‌سوی کارت‌های تراشه دار EMV (مسترکارت، ویزا و یوروپی) منجر به ارتقای اعتبار و امنیت تراکنش‌های غیر نقدی شد.

 

بر اساس مطالعه خزانه آمریکا در سال 2015 بیش از 178 تریلیون پرداخت غیر نقدی در آمریکا انجام شده است. پیش‌بینی می‌شود افزایش تعداد تراکنش‌های غیر نقدی یک عامل محرک برای رشد بازار موبایل پوزها باشد.

گذار صعودی به سمت استفاده از تبلتها و دیگر ابزارهای مشتری برای مدیریت پردازش پرداخت بر بازار نرم‌افزارهای موبایل پوز تأثیر می‌گذارد.

 

به گزارش عصربانک، انتظار می‌رود افزایش نفوذ پرداخت‌های غیرتماسی NFC و فراگیر شدن فناوری EMV، بازار پایانه موبایل پوز را توسعه دهد. مجاری کیف پول موبایل متعدد و بسترهای آنلاین فرصت‌های زیادی برای رشد درآمد بازیگران بازار فراهم می‌کند زیرا موجب سهولت استفاده برای مشتریان می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.