این 11 عکس‌ خیره‌کننده از افغانستان رنج‌کشیده را ببینید

یکی از عکاس‌های خبری که در حمله امروز افغانستان کشته شد «شاه مری» بود؛ او رنج مردم این کشور را در قاب دوربینش ثبت می‌کرد.

عصر بانک؛ به نقل از آتلانتیک، شاه مری، دبیر بخش عکس فرانس پرس در کابل، یکی از 25 قربانی بود که بر اثر انفجار بمب در افغانستان جانشان را از دست دادند. او کارش را در پوشش اخبار افغانستان از سال 1998 برای AFP آغاز کرد و در طول بیست سال گذشته، بیش از هجده هزار عکس از او منتشر شد که شامل جنگ در افغانستان و مردم جنگ‌زده و در عین حال زندگی روزمره مردم و زیبایی‌های این کشور بوده. در ادامه، بعضی از عکس‌های شاه ماری را که به وضعیت اجتماعی مردم افغانستان پرداخته می‌بینید.

1: سمیع‌الله، پسر یازده ساله افغان، پسر کفاشی است که منتظر مشتری‌ ایستاده است. او دومین پسر از خانواده هشت‌نفره‌شان است که برای تامین مخارج خانواده، از صبح تا غروب در غرب کابل به کار واکس زدن کفش‌ها مشغول است. فقر و ناامنی، هزاران کودک افغان را مجبور به کار کرده، آنها به جای تفریح و آموزش، به کار کردن در خیابان‌ها و کارگاه‌ها مشغولند.

 

2: نیلوفر رحمانی، زن 23 ساله افغان، اولین خلبان زن در این کشور است. او در این کشور به دلیل کلیشه‌های جنسیتی و تفکر مردسالار، با تهدیدات زیادی رو به رو شده اما همچنان در ادامه راهش مصمم است.

 

3: یک مرد مجروح در اثر حملات بمب‌گذاری در کابل در سال 2009. در این حمله 12 نفر کشته شدند. این حمله جزو تهدیدات طالبان در این کشور بود.

 

4: یک کودک آواره افغانی از ولایت هلمند در حوالی کابل

 

 

5: یک زن افغان آواره منتظر دریافت کمک از برنامه غذای جهانی در کابل است

 

6: نیروهای امنیتی افغان پس از یک حمله انتحاری در ناحیه بصار ولایت پنجشیر در مرزهای شورشیان ایستاده‌اند

 

7: بستگان سعید جواد حسنی، جوان 29 ساله افغان، که در حمله انتحاری به یک مینی بوس کشته شد، در غم از دست دادن او هستند. او جزو کارکنان کانال تلویزیونی افغانستان بود که در روز 21 ژانویه 2016 در کابل کشته شدند.

 

 

8: کودک افغان در برف

9: یک زن زخمی افغان پس از حمله بمب گذاری انتحاری در کابل در 21 مارس 2018 در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته

 

10: طرح واکسیناسیون کودکان افغان برای پیشگیری از فلج اطفال

 

 

11: یک کودک افغان در حال راه رفتن با پای مصنوعی در یکی از بیمارستان‌های صلیب سرخ برای قربانیان جنگ و معلولان در کابل

 

/خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.