10 نکته‌ای که باید در مورد پرداخت از طریق والمارت بدانید

والمارت یک خُرده‌فروش عظیم است و هرگز از پروژه‌های خلاقانه برای تغییر روش پرداخت روی‌گردان نبوده است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛والمارت طی سال‌ها با رقبای بزرگی مانند تارگت و آمازون و نیز بازیگران کلیدی صنعت پرداخت مبارزه کرده است. در عین حال با شرکت‌هایی شراکت کرده که هزینه های والمارت را کاهش دهند و با ارائه خدماتی جدید در عصر دیجیتال تجربه تازه‌ای کشف کند.

 

والمارت جهان را در دست می‌گیرد

 

والمارت با تکیه بر خدمتی تحت عنوان Walmart2Walmart امکان انتقال پول بین فروشگاهی والمارت را فراهم می‌کند .این خدمت یک خدمت بین‌المللی جدید است که با همکاری مانی‌گرام در بیش از 4 هزار و 700 فروشگاه والمارت آغاز می‌شود. بر این اساس والمارت می‌تواند برای پرداخت‌های فرامرزی، در بازاری عظیم به نقدینگی دست یابد.

 

کارت پیش‌پرداخت والمارت Bluebird

 

کارت پیش‌پرداخت Bluebird نمونه‌ای از خدمات مالی والمارت است و این خرده‌فروش مصمم است خدمات خود را به روز نگه دارد. این کارت هزینه کمتری در مقایسه با رقبا دارد و هزینه‌های عملیاتی آن ثابت است.

 

مبارزه‌ای عظیم با برندهای عظیم

تصمیم والمارت کانادا مبنی بر توقف پذیرش کارت‌های اعتباری ویزا در اعتراض به هزینه‌های آن مبارزه دیگری بین این خرده‌فروش عظیم و شبکه کارتی بود. هر خرده‌فروشی خود را وارد مبارزه با بزرگ‌ترین شبکه‌های کارتی جهان نمی‌کند اما والمارت وارد این مبارزه شد و پیروز بیرون آمد.

 

اتحاد با دشمنان قسم‌خورده

والمارت در اولین روزهای رونمایی از کیف پولهای موبایلی و پیش از رونمایی از اپل‌پی و دیگر روشهای جدید پرداخت، به این نتیجه رسید که اگر موفق نشود مسیر این بازار را تعیین کند، امتیازی کسب نخواهد کرد. والمارت با رقبای مستقیم خود به توافق رسید که کیف پول موبایلی خود را توسعه دهد و کیف پول‌های رقیب مانند اپل‌پی را تا زمان حصول توافق قطعی مسدود کند.

 

مبارزه با آمازون

مدل کسب‌وکار آمازون تهدیدی جدی برای والمارت است اما مبارزه آنها در سال‌های اخیر و از زمانی که آمازون رقابت برای کسب بازار خواروبار را شدت داده، چشمگیرتر شده است. والمارت از سال گذشته یک برنامه ارسال آزمایشی را آغاز کرده که در واقع واکنشی به تهدید دیجیتال آمازون است و احتمال می‌رود موفق شود.

 

همکاری Chase و والمارت

والمارت در سال 2016 از یک بسته همکاری با جی پی مورگان رونمایی کرد. این معامله که مبتنی بر روابط سابق شرکت برای انجام معاملات تجارت الکترونیک والمارت است، موجب می‌شود پرداخت‌های کارت چیس در بیش از 5 هزار فروشگاه والمارت و چیس کلاب از طریق chasenet برای کاهش هزینه فروشندگان ممکن شود.

 

والمارت پی

والمارت پی تمام تصوری است که از کیف پول  والمارت انتظار می رود. البته والمارت پی در سال 2015 پیش از تعلیق پروژه MCX/CurrentC رونمایی شد.

 

بومی کردن خرده‌فروشی

با وجود نگرانی در مورد غیرعادی بودن آمازون کی، یعنی خدمتی که به پیک‌ها اجازه می‌دهند درهای منازل مشتریان را باز کنند و بسته‌های آمازون را تحویل دهند، والمارت پیش نسخه‌ای از این خدمت دارد. والمارت با همکاری Deliv قصد دارد این خدمت را یک گام به پیش ببرد و قابلیت‌های دیگری بر آن بیفزاید.

 

خرید با روبات‌ها

دیگر حوزه رقابت والمارت با آمازون استفاده از روبات‌هاست. آمازون فروشگاه Go غیر نقدی  خود را برای پنهان کردن فناوری در دیوارها و سقف‌ها ابداع کرد اما والمارت به ماشین‌های خود اجازه می‌دهد در راهروها حرکت کنند. روبات‌های خود غربالگر والمارت، موجودی کالا، قیمت‌ها و مکان نادرست اجناس را نیز بررسی می‌کنند و تاکنون یکی از بهترین روبات‌های خود غربالگر بوده‌اند.

 

دروازه‌ای دیجیتال به بازاری عینی

به گزارش عصربانک، درآمد سه میلیارد دلاری والمارت در سال 2016 از پرتال تجارت الکترونیک Jet.com برای مقابله با رشد آمازون بود. این طرح همچنین به والمارت امکان ورود به بازار نیویورک را می‌دهد. والمارت از این طریق و با ارائه پیشنهاد تحویل آسان به ساختمان‌های بدون دربان، از خرید آنلاین در مناطقی که فروشگاه واقعی ندارند حمایت می‌کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.