پرداخت‌های کارتی اینترنتی تا سال 2022 دوبرابر می‌شود

افزایش استفاده از تلفن همراه، افزایش اعتماد به امنیت و توسعه زیرساخت‌ها در سراسر جهان منجر به افزایش چشمگیر استفاده از کارت‌ها در پرداخت‌های اینترنتی می‌شود.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛بر اساس پیش بینی «‌داده کارت‌های پرداخت جهانی» و «تحقیق جهانی در حوزه کارت‌های پرداخت»، تعداد پرداخت‌های کارتی اینترنتی در سراسر جهان از 29 میلیارد عدد در سال 2016 به 70 میلیارد عدد در سال 2022 می‌سد.

 

این گزارش تصریح می‌کند که تعداد پرداخت‌های کارتی تجارت الکترونیک در سال 2016 در سراسر جهان نسبت به سال قبل از آن 28 درصد افزایش یافته و به 9 درصدکل پرداخت‌های کارتی می‌رسد. بر این اساس، تا سال 2022 تقریبا 14 درصد تمامی پرداخت‌های کارتی به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

 

از جمله عوامل اصلی افزایش استفاده از تجارت الکترونیک رشد سریع نفوذ اینترنت و استفاده از تلفن همراه است. این در حالی است که تعداد فروشندگانی که در فضای آنلاین حضور دارند، نیز رو به افزایش است. مشتریان سهولت تجارت الکترونیک را می پسندند زیرا به آنها این امکان را می دهد حتی در حال حرکت به صورت آنی از طریق تلفن همراه خود خرید کنند و این عوامل، تعداد تراکنش ها را افزایش داده است.

موانع پرداخت‌های آنلاین هنوز وجود دارد

عوامل متعددی بر رشد پرداخت‌های کارتی تجارت الکترونیک تاثیر می‌گذارند. در برخی کشورها کارت‌های داخلی به صورت آنلاین پذیرفته نمی‌شوند و در بازارهای در حال توسعه، دسترسی به اینترنت گاهی با مشکل همراه است. پرداخت حضوری در هنگام تحویل کالا نیز همچنان برای کالاهایی که به صورت آنلاین امکان خریداری مهیا است، در تعداد زیادی از کشورها رواج دارد زیرا مشتریان همیشه به روش‌های پرداخت آنلاین دسترسی ندارند یا قبل از پرداخت نگران این موضوع هستند که کالای آنها به دستشان نرسد .

 

اختلاف بین مناطق

تقریبا یک دهم پرداخت‌های کارتی جهان به صورت آنلاین انجام می‌شود و به همین واسطه، تغییرات چشمگیری بین مناطق وجود دارد. در غرب اروپا و نواحی آسیا-اقیانوسیه، 14 درصد و 13 درصد پرداخت‌های کارتی به صورت اینترنتی انجام می‌شود. در مرکز و شرق اروپا و خاورمیانه و آفریقا، پرداخت‌های کارتی آنلاین 3 درصد پرداختها را شامل می‌شود.

 

با افزایش نفوذ اینترنت، تجارت الکترونیک شاهد افزایش سهم خود از پرداخت‌های کارتی است. تعداد پرداخت‌های کارتی تجارت الکترونیک از سال 2016 تا 2022 شاهد رشد 150 درصدی خواهد بود. افزایش استفاده از تلفن همراه، افزایش اعتماد به امنیت و توسعه زیرساخت‌ها در سراسر جهان منجر به افزایش چشمگیر استفاده از کارت‌ها در پرداخت‌های اینترنتی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.