شرکت IBM و بکارگیری تکنولوژی بلاکچین فراتر از بیت کوین

تکنولوژی بلاکچین را نباید با دیگر پدیده‌های سوال برانگیز همچون ارزهای رمزپایه یکسان دانست، بلکه باید آن را به عنوان کاتالیزوری برای تحول و بکارگیری تکنولوژی کنونی شناخت.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛شرکت بین المللی IBM در حال حاضر در بیشتر از 400 پروژه بلاکچین فعالیت دارد.

 

این عدد، مورد شگفت انگیزی برای مدیر سیستم‌های پرداخت‌ جهانی IBM نیست که قبلا گفته بود : بیشتر مشتریان ما در جستجوی پیدا کردن این جواب هستند که بلاکچین چه تاثیری می تواند بر زندگی آنها داشته باشد.

برای IBM، این اپلیکیشن‌ها در بخش‌های متفاوتی جدا از پرداخت بکار گرفته می شود؛ بخش‌هایی همچون داده، زنجیره توزیع، KYC، معاملات مالی، بیمه و …

 

در مورد پرداخت‌ها، IBM در حال حاضر پلتفرم بین المللی را راه اندازی کرده است که انتقال پول را تقریبا در زمانی آنی و  بر روی تنها یک شبکه انجام می‌دهد. این پلتفرم با بانک‌های متعددی همچون TD بانک، بانک ملی استرالیا، گروه مالی Mizuho همکاری می‌کند و تیمی از مشاروان خبره را در خود می‌بیند.

 

تکنولوژی بلاکچین به یک نقطه تمایز رقابتی تبدیل خواهد شد. شاید این دقیقا همان چیزی باشد که IBM با توجه به آن در پروژه‌های متعددی از بلاکچین سرمایه گذاری کرده است.

 

IBM همچنین در حال کار با بازیگران عمده‌ی دیگری برای کشف توانایی‌های دیگر این تکنولوژی و ایجاد یک اکوسیستم باز بلاکچین است تا باعث ترغیب نوآوری، کم کردن ریسک و هزینه در بخش‌های متعددی از صنایع آمریکا شود.

 

برای ارتقا جایگاه بلاکچین در اکوسیستم گسترده کسب و کارهای ایالات متحده، به هنگام بررسی قوانین و مقررات برای شناسایی استفاده های متفاوت  بلاکچین در ارزهای دیگر این نکته باید در نظر گرفته شود که استفاده های بسیار گسترده‌تری از بلاکچین می‌توان کرد و مقررات باید به نوعی باشد که مانع از نوآوری نشود.

به عبارت دیگر، تکنولوژی بلاکچین را نباید با دیگر پدیده‌های سوال برانگیز همچون ارزهای رمزپایه یکسان دانست، بلکه آن را به عنوان کاتالیزوری برای تحول و بکارگیری تکنولوژی کنونی باید شناخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.